כת"ב: המוצר של קיורטק מאריך חיים בסרטן של ילדים

זאת, על סמך תוצאות ראשוניות מניסוי קטן שנערך במוצר שפותח בחברה ■ אם המוצר יגיע לשוק, כת"ב עשויה לקבל קרוב ל-400 מיליון דולר

חברת כלל תעשיות ביוטכנולוגיה פרסמה היום (א') תוצאות ראשוניות מניסוי קטן שנערך במוצר שפותח בחברה הבת שלה קיורטק. המוצר נמצא כיום בבעלות חברת Medivation האמריקאית, שרכשה את קיורטק בהסכם שרובו מבוסס על אבני-דרך. אם המוצר יגיע לשוק, זכאית כת"ב שבשליטת לן בלווטניק, לקבל קרוב ל-400 מיליון דולר.

הניסוי הנוכחי, שהוצג בכנס המוביל של תחום הסרטן בשבוע שעבר, בוצע בתשעה ילדים חולים בגליומה של גזע המוח. תוחלת החיים בה כיום היא 9-12 חודשים ושיעור החולים בה השורדים יותר משנתיים נמוך מ-10%. תוחלת החיים הממוצעת של משתתפי הניסוי הייתה 15.6 חודשים וחולה אחד כבר חי כשנתיים עם המחלה, בלי שתחמיר.

הניסוי העיקרי שעורכת מדיוויישן במוצר של קיורטק אינו בהתוויה הזו, אלא בסרטן דם מסוג DLBCL. הניסוי ב-DLBCL יניב תוצאות בעוד מספר שנים. ממדיוויישן נמסר כי הנתונים מן הניסוי הנוכחי,תורמים לאופטימיות לגבי סיכויי ההצלחה של המוצר גם בסרטנים מוצקים, בנוסף לעדויות החיוביות הקיימות לגבי סרטן הדם.

במארס השנה התיר ה-FDA למדיוויישן להמשיך בניסוי לאחר שעצר את הניסוי למשך תקופה, בשל שאלות לגבי מנגנון הפעולה של המוצר. קיורטק הציגה בעבר את התרופה כפועלת על מנגנון ה-1-PD, עליו פועלות רוב התרופות בתחום האימונותרפיה שנחשבות לדבר החם בשוק הסרטן, כמו למשל Ketruda של מרק.

כעת מדיוויישן מודה כי היא "עדיין בודקת את אופן הפעולה המדויק של המוצר", עניין שיש בו יתרון וחיסרון. אם בעבר היה המוצר שחקן מאוחר ופחות אטרקטיבי בשוק חם מאוד אך תחרותי, היום הוא פועל בעולם בלתי ידוע, אך ייתכן שהוא יהיה נבדל ממוצרים אחרים.