האירו מזנק ב-0.8% מול השקל לקראת משאל העם בבריטניה

האירו נסחר בין הבנקים סביב 4.37 שקלים לאירו ■ מיום חמישי האחרון זינקה הליש"ט ביותר מ-4% על רקע פרסום סקר המצביע על רוב למתנגדים לברקזיט

דולרים   מטבע חוץ מנהל קריירה השקעה / צלם: thinkstock
דולרים מטבע חוץ מנהל קריירה השקעה / צלם: thinkstock

הסקר המעודכן שהתפרסם בבריטניה בסופשבוע האחרון והצביע על רוב לתומכים בהישארות באיחוד האירופי, נותן רוח גבית לשווקים הפיננסיים. המסחר בבורסות אירופה נפתח הבוקר (ב') בעליות שערים חדות. גם בשוק המט"ח מרגישים את האופטימיות החוזרת: רק היום הליש"ט זינקה בכ-0.8% מול הדולר לרמה של 1.4580 דולר לליש"ט. ומיום חמישי האחרון התחזקה הליש"ט ביותר מ-4%, כאשר לפני פרסום הסקר החדש נסחר המטבע הבריטי ברמות של 1.4015 דולר לליש"ט.

נזכיר כי הסקר שבוצע בקרב מדגם מייצג של כ-1,000 נשאלים הצביע על 47% תומכים שהישארות באיחוד האירופי, לעומת 42% התומכים בעזיבה. בשווקים הפיננסים חוששים מעזיבת בריטניה את האיחוד האירופי, דבר שישפיע לרעה על הסחר של בריטניה עם מדינות האיחוד וכן על תנועה חופשית של אנשים עסקים מבריטניה ולבריטניה.

העלייה החדה של הליש"ט השפיעה גם על שער האירו, שעלה מיום חמישי האחרון בכמעט 2%, מ-1.1135 דולר לאירו לרמה של 1.1345. בשוק המט"ח המקומי, האירו התחזק היום מול השקל בכ-0.8% לרמה של 4.37 שקלים לאירו. התגובה של הדולר מול השקל הייתה מתונה יחסית: הדולר נסחר כעת בירידה של 0.3% סביב הרמה של 3.85 שקל לדולר. נציין כי באופן כללי בשבוע האחרון השקל נסחר בטווח מחירים צר יחסית.

במחלקת המחקר של FXCM ‏ ישראל מציינים הבוקר: "שבוע המסחר הקרוב יעמוד כולו בסימן משאל העם בבריטניה, שצפוי להיערך ביום חמישי ושתוצאותיו יתפרסמו ביום שישי. השטרלינג, שנחלש בתקופה האחרונה לרמות שפל למול מרבית המייג'ורס, הצליח בשלושת ימי המסחר האחרונים להתאושש במידת מה, וזאת על רקע ההתנקשות בחברת הפרלמנט בבריטניה, שעל פי ההערכות עשויה להטות את דעת הקהל לכיוון הישארות באיחוד האירופי. אם הציבור הבריטי אכן יבחר להישאר באיחוד, הדבר צפוי לגרום לאנחת רווחה גדולה מאוד בשווקים הפיננסיים ולאושש בייחוד את הנכסים הבריטיים."

 מנגד מסבירים ב-FXCM כי "פרישה מהאיחוד עשויה להטיל את השוק לתוך סחרור ולהגביר בשוק המט"ח העולמי את הביקוש לנכסים הבטוחים, ובראשם הין והפרנק".