מג'יק תופסת ראש-טוב: רוכשת 60% ממניות החברה ב-21 מ' ד'

מחיר העסקה משקף לראש-טוב שווי הגבוה בכ-30% מזה שלפיו נמחקה מהבורסה ב-2011 ■ המוכרים בעסקה הם מייסדי ראש-טוב, חנן שחף (מנכ"ל) ואלון צוקר

בסוף שנת 2011, אחרי שני ניסיונות שנכשלו, הצליחו בעלי השליטה בחברת התוכנה ראש-טוב למחוק אותה מהבורסה בהצעת רכש לפי שווי של כ-104 מיליון שקל לחברה. פחות מ-5 שנים לאחר מכן הם מוכרים את השליטה בחברה לפי שווי גבוה בכ-30%. חברת מג'יק  , שמספקת כלי פיתוח ואינטגרציית תוכנה, הודיעה היום על רכישת 60% מראש-טוב תמורת 21 מיליון דולר במזומן - מחיר שמשקף לראש-טוב שווי של 35 מיליון דולר, כלומר כ-135 מיליון שקל בשער החליפין הנוכחי. המוכרים בעסקה הם מייסדי ראש-טוב, חנן שחף (מנכ"ל) ואלון צוקר.

מג'יק, המנוהלת על-ידי גיא ברנשטיין, משתייכת לקבוצת פורמולה שבשליטת אסקו הפולנית, והיא נסחרת בנאסד"ק ובתל-אביב לפי שווי של 294 מיליון דולר. בתגובה להודעה, מניית מג'יק עלתה היום בכ-3% במהלך המסחר בבורסה המקומית.

ראש-טוב פיתחה את פלטפורמת Clicks לפיתוח אפליקציות ותוכנה. קליקס משמשת לתכנון וניהול מאגרים של תיקים רפואיים. עמית בירק, סמנכ"ל מיזוגים ורכישות במג'יק, מציין כי הפלטפורמה של ראש-טוב היא עוד מוצר שמשלים את פלטפורמת הפיתוח של מג'יק. לדבריו, קליקס מהווה "שחקן משמעותי בתחום הגיליונות הרפואיים בשוק הבריאות בארץ. כל המרפאות של כללית ושל מכבי משתמשות בפלטפורמה הזאת". לפי נתוני ראש-טוב, היא מכסה כ-85% מהשוק הישראלי. עם זאת, מחוץ לישראל היא עדיין לא שחקן משמעותי.

מג'יק תשלם כאמור 21 מיליון דולר במזומן תמורת 60% מהחברה, עסקה שתושלם במהלך הרבעון השלישי בכפוף לקבלת אישורים, ויש לה אופציה להשלים את רכישת 100% ממניות ראש-טוב בעתיד על בסיס מנגנון שנקבע עם המוכרים. למג'יק היו בסוף הרבעון הראשון מעל 80 מיליון דולר בקופה.

מג'יק אינה מפרסמת נתונים פיננסיים של החברה הנרכשת, אך בירק מדגיש שהיא רווחית. הנתונים האחרונים על תוצאותיה של ראש-טוב פורסמו לפני מחיקתה מהמסחר ב-2011. בשלושת הרבעונים הראשונים של אותה שנה הציגה החברה הכנסות של 25.7 מיליון שקל, ורווח כולל של 9.9 מיליון שקל.

אגב, בהערכת השווי שפרסמה ראש-טוב במסגרת הצעת הרכש ומחיקתה מהמסחר, לפני כחמש שנים, המעריך (אורי וולף) לקח בחשבון תחזית הכנסות שמשקפת שחיקה של 2% בשנים 2012-2013, וחזרה לצמיחה של 2%-4% בשנים 2014 ו-2015, בהתאמה, לצד שיפור ברווחיות הגולמית לשיעור של 59% ב-2015.

באותה שנה הודיעה ראש-טוב כי לקוחה חשובה שלה, שירותי בריאות כללית, בחרה לעבור לשימוש במוצר מתחרה בבתי החולים של הקופה, אובדן הכנסות שהוערך אז בחברה בכ-2 מיליון שקל.

מג'יק נוהגת לבצע מדי פעם רכישות כחלק מהאסטרטגיה שלה, אך בשנתיים האחרונות היא ביצעה רק רכישות קטנות. "הרכישה היא מהלך מאוד חשוב מבחינת אסטרטגיית הרכישות שלנו, והיא עסקה גדולה יחסית למה שעשינו בעבר, עסקה אסטרטגית ומשמעותית לחברה. זו רכישה של חברה טכנולוגית, ולא חברת שירותים כמו ברכישות שעשינו בעבר, וזה מביא ערך מוסף לתמהיל המכירות של מג'יק", אמר בירק, שאינו פוסל ביצוע של רכישות נוספות בהמשך.