טראמפ: קלינטון - האדם המושחת ביותר שרץ אי-פעם לנשיאות

טראמפ: "קלינטון שקרנית בקנה-מידה עולמי; היא ניהלה את הסטייט דיפרטמנט כמו קרן הון הסיכון הפרטית שלה" ■ קטל את מדיניות החוץ של קלינטון, אך הזכיר את ישראל פעם אחת בלבד

דונלד טראמפ והילארי קלינטון, בחירות ארה"ב / צילום: וידאו
דונלד טראמפ והילארי קלינטון, בחירות ארה"ב / צילום: וידאו

במענה להאשמות הכבדות שהטיחה בו אתמול (ג') הילארי קלינטון, אמר הערב דונלד טראמפ, כי קלינטון היא האדם "המושחת ביותר שרץ אי-פעם לנשיאות ארה"ב", וכי היא "שקרנית בקנה-מידה עולמי".

בעצרת בחירות בניו-יורק אמר המועמד הרפובליקאי בפועל, כי קלינטון "שכללה לכליל השלמות את הפוליטיקה כמכשיר לגריפת רווחים אישיים ואפילו גניבה". כדבריו: "היא ניהלה את הסטייט דיפרטמנט כקרן הון הסיכון הפרטית שלה - היא עשתה טובות למשטרים מדכאים ולרבים רבים אחרים תמורת מזומנים ביד... חד וחלק חברים, חד וחלק. אחר-כך, לאחר פרישתה, היא גרפה 21.6 מיליון דולר מנאומים למנהלי בנקים בוול סטריט ולאינטרסנטים אחרים - וזאת במשך פחות משנתיים. אלה נאומים סודיים שהיא אינה רוצה לחשוף את תכנם לציבור. תמהני מדוע".

"קלינטון הקדישה את כל חייה לעשיית כסף למען האינטרסים המיוחדים, ואני יכול לומר לכם, שהיא עשתה להם הרבה כסף, והיא עשתה גם כסף רב עצמה", הוא הוסיף.

בנאומה אתמול אמר קלינטון, כי בחירת טראמפ נשיאות ארה"ב תחולל "פאניקה גלובלית" ומיתון. "כפי שאצבעותיו אינן צריכות להיות ליד מנגנון השילוח של פצצות גרעיניות, אסור להניח לו להתקרב למנגנוני קבלת החלטות כלכליות", היא אמרה.

טראמפ, שנוהג ללעוג קלינטון בגין העובדה שהיא קוראת את נאומיה מטלפרומפטר, עשה הערב בדיוק אותו דבר, ונאומו נשמע כדקלום יותר מאשר כהתקפה חוצבת להבות על יריב פוליטי, מהסוג שהלהיט את תומכיו בתקופת הבחירות המקדימות. קרוב לוודאי שהסגנון החדש הוא ויתור לממסד המפלגה הרפובליקאית, שקץ בהתבטאויות הספונטניות של טראמפ. לעתים קרובות נשאו ההתבטאויות האלה אופי גזעני, הומופובי ומיזוגני, שקומם עליו את התקשורת וחלק גדול מהציבור. עתה, לאחר שהתברר שקופת הקמפיין של המיליארדר כמעט ריקה ממזומנים, הוא נאלץ לקבל, בינתיים לפחות, חלק מדרישות הממסד.

טראמפ הקדיש פלח נכבד מהנאום לקטילת מדיניותה של קלינטון בתקופת כהונתה כשרת-חוץ. "ב-2009, לפני שקלינטון הושבעה, העולם היה שונה לחלוטין", אמר המועמד הרפובליקאי. "לוב שיתפה פעולה. בעיראק הסתמנה הפחתת האלימות. סוריה היתה בשליטה. איראן נחנקה מלפיתת הסנקציות. במצרים שלט משטר ידידותי, שכיבד את הסכם השלום עם ישראל. דאעש אפילו לא היה על המפה.

"עבור ל-2013. במשך בקושי ארבע שנים, הצליחה קלינטון, כמעט ללא עזרה מאיש, לערער את היציבות במזה"ת כולו. החלטתה לפלוש ללוב הגישה את המדינה הזו לברברים של דאעש. הודות לקלינטון, איראן היא עתה המעצמה המוסלמית הדומיננטית במזה"ת, ובדרך להשגת נשק גרעיני. תמיכתה של קלינטון בשינוי אלים של המשטר בסוריה חוללה במדינה הזו אחת ממלחמות האחים הכי עקובות מדם שהעולם ראה אי-פעם, ובה בעת היא סיפקה לדאעש קרש קפיצה למערב. היא סייעה להדיח משטר ידידותי במצרים והחליפה אותו במשטר רדיקלי של האחים המוסלמים. הצבא הצרי אמנם החזיר את השליטה לידיו, אך קלינטון פתחה את תיבת פנדורה של האיסלאם הרדיקאלי... דאעש מאיים עלינו כיום בגלל ההחלטות שקלינטון קיבלה".

"מדיניות החוץ של הילארי גבתה מארה"ב חייהם של אלפי אנשים וטריליוני דולרים, והיא אפשרה כניסת דאעש לזירה הגלובלית", אמר טראמפ. "מעולם לא היה שר החוץ בארה"ב שעשה שגיאות רבות יותר, לעיתים קרובות יותר, ובנושאים רבים יותר מאשר קלינטון. החלטותיה זרעו מוות, הארס וטרור כל מקום שבו היא רק נגעה".

 

במאמץ למשוך תומכים של סנדרס וכן חברי להט"ב, הכריז טראמפ שקלינטון היא אויבת מוצהרת של חברי הקהילה מפני שהוא תומכת בהכנסת מאות אלפי פליטים מסוריה וממדינות מוסלמות אחרות לארה"ב, וידוע שהמוסלמים שונאים הומוסקסואלים ונשים.

עובדה מעניינת היא, שטראמפ לא נגע בכלל בשאלה הטעונה של יחסי ישראל - ארה"ב ולא הזכיר כלל טענה סטנדרטית של הרפובליקאים, שלפיה ממשל אובמה זורק את ישראל לכלבים ואינו מתייחס אליה כאל בעלת ברית.

בהתיחסו להתקפות קלינטון על הרקורד העסקי שלו, אמר טראמפ: "הנה השורה התחתונה. התחלתי בברוקלין, בניו-יורק, לפני זמן לא רב כל כך, עם הלוואה קטנה ובניתי עסק ששווה יותר מ-10 מיליארד דולר. תמיד היה לי כישרון לבנות עסקים וליצור עסקים. זה כישרון שאמריקה זקוקה לו נואשות".

"כאשר אני רואה את הכבישים והגשרים שקורסים תחתיהם, את נמלי-התעופה המוזנחים, או את בתי-החרושת שעוברים למקסיקו, או למדינות אחרות, אני יודע שאלה בעיות שאפשר לתקנן. אך לא הילארי קלינטון תוכל לעשות זאת - רק אני".

בדיקה שערך "ניו-יורק טיימס" העלתה, שחלק מהטענות שהעלה טרמפ בנאומו הן שקריות או בלתי מבוססות.