אילו בונוסים יקבלו בכירי קבוצת הראל, גדעון ויאיר המבורגר?

קבוצת הראל שבשליטת משפחת המבורגר דיווחה על ההיקף הסופי של הבונוסים שתעניק לבעלי השליטה ולכמה מנושאי המשרה הבכירים בה לשנת 2015

גדעון ויאיר המבורגר / צילום: תמר מצפי
גדעון ויאיר המבורגר / צילום: תמר מצפי

הבונוס של משפחת המבורגר

בשורות טובות לבכירי קבוצת הביטוח הראל

קבוצת הביטוח והפיננסים הראל, שבשליטת משפחת המבורגר, דיווחה על ההיקף הסופי של הבונוסים שתעניק לבעלי השליטה בה ולכמה מנושאי המשרה הבכירים בה לשנת 2015.

מהודעת החברה לבורסה עולה כי ליאיר המבורגר, האיש החזק בקבוצה, המכהן כיו"ר החברה ומבעלי השליטה בה, יוענק בונוס של 676 אלף שקל, בעוד שלגדעון המבורגר וליואב מנור יינתן בונוס של 402 אלף שקל, כל אחד.

גדעון המבורגר מכהן כדירקטור ונשיא החברה, מבעלי השליטה בה; ומנור, המכהן כדירקטור בחברה הוא בעלה של נורית מנור, מבעלי השליטה בחברה ואחותם של יאיר וגדעון המבורגר.

כמו כן, החברה עדכנה את הבונוסים שהעניקה לבעלי משרה אחרים בקבוצה עליהם דיווחה בדוחותיה השנתיים, מאחר שדוחות הערך הגלום של חברות הביטוח מתפרסמים לאחר פרסום הדוחות הכספיים השנתיים.

כך, מהודעת החברה לבורסה עולה כי מישל סיבוני, המנכ"ל המשותף לשעבר של הקבוצה והמנכ"ל של הפעילות המרכזית בה - הראל הביטוח, יקבל בונוס של 2.12 מיליון שקל (לעומת אומדן של כ-2.03 מיליון שקל עליו דיווחה החברה בדוחות). שמעון אלקבץ, המנכ"ל המשותף לשעבר של הקבוצה ויו"ר הראל פיננסים, יקבל כ-1.6 מיליון שקל (לעומת אומדן של כ-1.54 מיליון שקל שנמסר בדוחות).

לצד אלה, חלו שינויים קלים גם בבונוסים הסופיים של אמיר הסל, מנהל ההשקעות הראשי בקבוצה (עלייה של 4 אלף שקל במענק), ושל אבי קלר, לשעבר מנכ"ל דקלה (קיטון של כ-44 אלף שקל), וזאת ביחס לאומדן המענק ל-2015 שעליו דווח בדוחות הכספיים של הקבוצה לשנת 2015.

קבוצת הראל הפכה בשנים האחרונות לקבוצת הביטוח הגדולה בישראל. את 2015 סיימה החברה עם רווח כולל של כ-381 מיליון שקל, שהיווה קיטון של כ-28% ביחס ל-2014, בהתאם למגמה שהורגשה בענף.

גדעון ויאיר המבורגר / צילום: תמר מצפי
 גדעון ויאיר המבורגר / צילום: תמר מצפי

מלון 1: מקצין לג'נטלמן

אלי מאור מונה למנכ"ל מלון רשת W החדש

הכירו את אלי מאור, שמונה לתפקיד מנכ"ל מלון רשת W ביפו, האמור לפתוח שעריו בתחילת 2017. הפרויקט כולן, העונה לשם W Tel Aviv, נמצא בבעלות יזמית הנדל"ן RFR ובניהול רשת סטארווד (Starwood) העולמית.

למאור (50) יש ותק רב-שנים בענף המלונאות, ואפילו בתפקידים זוטרים יותר. הוא החל לעבוד במלונאות לפני 25 שנה, אז שימש כקצין אבטחה במלון שרתון פלאזה בירושלים.

מאז הוא המשיך וטיפס בסולם הדרגות, כאשר בתפקידיו האחרונים שימש כמנכ"ל קבוצת הנדל"ן "אלה" וכמנכ"ל מלון היוקרה ממילא בירושלים, אותו ניהל במשך 6 שנים.

מלון W Tel Aviv ישלב בין מלון לדירות יוקרה. לשם הקמתו שוחזר מבנה בית החולים הצרפתי מהמאה ה-19 שביפו.

קבוצת RFR נמצאת בבעלות היזם היהודי אייבי רוזן, והיא מחזיקה בכמה נכסי יוקרה בעולם.

אלי מאור / צילום: אלדד רפאלי
 אלי מאור / צילום: אלדד רפאלי

מלון 2: מחובבן למיומן

דן אריאלי והמנעולן המתוסכל

במלון הבוטיק דיאגילב בתל-אביב ציינו השבוע לא את היום הארוך בשנה, אלא דווקא את הלילה הקצר. אבי יפרח, מבעלי המלון, פתח בחלליו תערוכת אמנות ואירח לעת ערב את פרופ' דן אריאלי, שהעניק למוזמנים הרצאה בנושא "הפסיכולוגיה של הכסף".

בכדי להמחיש את דבריו, נזכר אריאלי בפורץ מנעולים שסיפר לו כיצד בתחילת דרכו, כשהוא היה צריך להתאמץ ולהיאבק קשות על פריצת מנעול ואף נאלץ לעיתים לשבור את המנעול הישן ולהחליפו בחדש, אנשים היו משלמים את המחיר המבוקש ולעיתים אף היו מוסיפים טיפ. ואילו היום, כשהוא מיומן ופורץ כל מנעול בשתי דקות בלי לשבור אותו, הלקוחות מתווכחים על המחיר ונמנעים מלשלם טיפ.

בין המתרשמים מההרצאה ומהתערוכה: עדי סורוקה, סמנכ"ל בנק HSBC; יונתן גלסמן, מנכ"ל נעמן; רו"ח גל אוגר; היהלומן אבנר סלנט; ושלל אמנים ויוצרים.

גלסמן וסורוקה / צילום: אסף לב
 גלסמן וסורוקה / צילום: אסף לב

את מי שמחה פרופ' כרמי לפגוש בשדה הקרב?

וגם: מדוע הפגיש מרכז החדשנות CDI לוחמים, רופאים וסטארט-אפיסטים?

מי שחלף ביום שלישי השבוע בפארק ההיי-טק בבאר-שבע וראה שבמקום מפנים פצועים, יכול להירגע ולנשום לרווחה. במרכז החדשנות CDI התקיים תרגיל בשיתוף חיל הרפואה, בו לקחו חלק גם רופאים בכירים מסורוקה ואיכילוב, חוקרי אוניברסיטה ואפילו סטארט-אפיסטים העוסקים בתחום הבריאות. אלה ניסו לנתח את נקודות התורפה בתהליך ולמצוא להם פתרונות טכנולוגיים.

במקום נכחו ואף השתתפו תא"ל ד"ר דודו דגן, קצין רפואה ראשי, סגנו, אל"מ ד"ר טריף בדר; ד"ר אבי יצחק, ראש ענף רפואה מבצעית; פרופ' רבקה כרמי, נשיאת אוניברסיטת בן-גוריון; ד"ר נמרוד עדי, מנהל מחלקת טיפול נמרץ באיכילוב; וזיו אופק, מנהל מרכז החדשנות אליו התלווה צוות CDI.

כרמי שמחה לפגוש את שלושת הקצינים הבכירים מחיל הרפואה, מאחר שכולם היו סטודנטים שלה כשימשה כדיקאנית בית הספר לרפואה באוניברסיטה.

בתום התרגיל סיכם תא"ל ד"ר דגן ואמר כי "טיפול נכון במידע יציל במלחמות הבאות לא פחות חיילים פצועים מאשר איכות הטיפול הרפואי". עם כל הכבוד למדע - שלא נדע.

עדי, דגן, יצחק ואופק / צילום: דני מכליס
 עדי, דגן, יצחק ואופק / צילום: דני מכליס

"העינים הכחולות" של שגריר שבדיה

אם לא כדורגל - לפחות סדרות נהדרות יש לשבדים

רגעים ספורים לפני שנבחרת שבדיה נפרדה ממשחקי יורו 2016, ערך אמש (ד') קארל מגנוס נסר, שגריר שבדיה בישראל, קבלת-פנים חגיגית בביתו שבהרצליה פיתוח לסדרות החדשות בשידורי yes, "מודוס" ו"עינים כחולות".

בין האורחים: רון אילון, מנכ"ל yes, ואלון ברמן, מנכ"ל אריקסון (השבדית). האורחים זכו לצפות בפרק הבכורה של "מודוס" על מסך ענק בחצר הבית.

מגנוס נסר ציין כי "למרות התכנים המותחים והמעט קודרים שמוצגים בסדרות שבדיות וסקנדינביות, שבדיה היא מקום נהדר לחיות בו".

נסר הזכיר כי הוא "יודע ששידור סדרות שאינן דוברות אנגלית בישראל הוא לא עניין של מה בכך". באופן אישי הוא הודה כי הסדרה החביבה עליו היא "הגשר".

מתברר כי לא רק בסדרות שבדיות צופה השגריר. הוא ציין גם את "משחקי הכס" ואפילו את "הוואי 5:0", אולי בשל השמש והים.

בתום האירוע צפו הנוכחים במשחק בו הפסידה נבחרת שבדיה 1:0 לבלגיה. אבל היי - השגריר עצמו הודה כי שבדיה, לפחות על-פי הסדרות, משתלבת יופי עם אווירה קודרת.

מגנוס נסר, רון אילון וברמן / צילום: רפי דלויה
 מגנוס נסר, רון אילון וברמן / צילום: רפי דלויה