ההר יוליד עכבר? מניית אס.אר.אקורד זינקה בכ-60% מיום שני

חברת המימון החוץ בנקאי של עדי צים עדכנה היום כי מספר עובדים, בהם המנכ"ל אודי ניר, נחקרו

מניית אס.אר. אקורד , חברת ניכיון הצ'קים של עדי צים, ביצעה תיקון מרשים לאחר הקריסה שרשמה ביום שני השבוע בעקבות מעצרו וחקירתו של בעל השליטה. צים, נזכיר, נעצר ונחקר בחשד לביצוע עבירות מס, מרמה והלבנת הון, במסגרת פרשת מרמה לכאורה בתחום שירותי כוח-האדם בהיקף של מעל 200 מיליון שקל. צים חשוד בכך שסייע, באמצעות אס.אר. אקורד, לבניית תשתית למרמה נגד רשויות המס, הביטוח הלאומי ומשרד הכלכלה, שכללה דיווחים כוזבים למדינה, ניפוח עסקאות והפקת חשבוניות כוזבות. זאת, לפי החשד, על-מנת לקבל הטבות והחזרים שאינם מגיעים לחברות ולחשודים המעורבים במרמה.

מניית החברה, שצנחה במהלך המסחר ביום שני ביותר מ-50%, מ-19.6 שקלים עד לשפל של 8.5 שקלים, ביצעה מהלך עלייה בהמשך אותו יום ונסגרה ב-11.5 שקל, עלייה של כ-35% מהשפל התוך יומי. בהמשך השבוע המשיכה המניה לתקן, למרות הארכת המעצר של צים (עד ליום ראשון הקרוב). היום נסחרה אס.אר. אקורד סביב 13.30 שקל למניה בשעות הצהריים, עלייה של כמעט 60% מהשפל ביום שני. עם זאת, המניה עדיין נמוכה בכ-27% מהמחיר בו ביצע צים מכירה לפני כשבועיים של כ-750 אלף מניות, תמורת כ-14 מיליון שקל, למשקיעים שונים.

כעת למעשה חזרה המניה למחירה לפני כשנתיים, המועד בו השלים צים את רכישת השליטה בשלד הבורסאי (לשעבר שרם-פודים-קלנר). המשקיעים שרכשו את המניות בימים האחרונים, מאמינים כנראה שבסופו של דבר יתברר כי מעורבותם של צים ואס.אר.אקורד בפרשה זניחה, או שנופחה מעבר לכל פרופורציה.

 

מגבלות על צים והמנכ"ל

בינתיים, החברה דיווחה היום לבורסה כי כמה מעובדי החברה, ובהם המנכ"ל אודי ניר, נחקרו, כאשר על ניר הוטלו מספר מגבלות, לרבות על יצירת קשר עם עובדי החברה (למעט היו"ר יאיר פודים וחשב החברה) בשבוע הקרוב. בנוסף, בית המשפט אסר על צים לבצע דיספוזיציה (העברת בעלות או פעולה אחרת) במניות המוחזקות על ידו בחברה, או לבצע פעולה אחרת שתשפיע על החזקותיו בחברה.

קודם לכן, ביום שלישי השבוע, דיווחה אס.אר.אקורד לבורסה כי עובד נוסף נעצר במסגרת החקירה (אין מדובר בנושא משרה, כלומר עובד זוטר יחסית). בנוסף, "הוטלו מספר מגבלות על פעילות החברה בחלק מחשבונות הבנק שלה. יו"ר דירקטוריון החברה יאיר פודים והמנכ"ל אודי ניר פועלים כדי להחזיר את הפעילות בכלל חשבונותיה ולמען המשך פעילותה העסקית של החברה", דווח עוד.מעבר לכך ציינו באס.אר. אקורד כי "אין בידי החברה כל מידע נוסף על מהות החקירה ונסיבותיה".