מבקר המדינה: אורי יוגב לא משתף פעולה עם הבדיקה נגדו

משרד המבקר: "הצוות לא קיבל את כל המידע שדרש, ורשות החברות הממשלתיות לא מסרה לצוות הביקורת את כל תכתובות הדוא"ל הנוגעות לעבודת הוועדה, על אף דרישה מפורשת למסרם" 

אורי יוגב / צילום: איל יצהר
אורי יוגב / צילום: איל יצהר

לפני מספר חודשים פורסם כי בדיקת מבקר המדינה העלתה חשד לעבירות פליליות נגד אורי יוגב, מנהל רשות החברות הממשלתיות. הערב (ב') מפרסמים בחדשות 2 מסמך שנשלח ממשרד המבקר, ממנו עולה כי יוגב מסרב לשתף פעולה עם החקירה נגדו.

"הצוות לא קיבל את כל המידע שדרש, והרשות לא מסרה לצוות הביקורת את כל תכתובות הדואר האלקטרוני הנוגעות לעבודת הוועדה, על אף דרישה מפורשת למסרם", נמסר ממשרד המבקר במכתב שנשלח ליוגב, אשר העתקים ממנו נשלחו גם ליועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, ולשר האוצר, משה כחלון. "הצוות אף לא קיבל גישה למערכות המחשוב של הרשות".

על-פי המכתב, צוות הביקורת של משרד מבקר המדינה דן עם אנשי רשות החברות הממשלתיות "על ליקויים מהותיים לכאורה בתהליך מינוי רואי חשבון בכמה חברות ממשלתיות". עוד נכתב כי "ליקויים אלה מעלים סימן שאלה בנוגע לתקינות מינוי רואי חשבון באותן חברות".

החשדות המדוברים נגד יוגב צצו בביקורת המדינה שנעשתה בחברת "מקורות" ובחברת "מקורות ייזום". החומר מעלה חשד גם לפעולה בניגוד עניינים בתקופה שבה ניהל יוגב את חברת וייטווטר. כמו כן, עלו חשדות למינויים בלתי תקינים ולחלוקת עבודה על-ידי יוגב בעת שהוא משמש כמנהל רשות החברות הממשלתיות.