אקזיט ישראלי: סיסקו רוכשת את קלאוד לוק בכ-300 מיליון ד'

קלאוד לוק מתמחה בתחום ה-CASB – ניטור גישה בענן, ומספקת לחברות טכנולוגיה אפשרות לנטר ולנתח התנהגות משתמשים ושימוש במידע רגיש אשר נמצא בשירות ענן

חברת סיסקו / צילום: רויטרס
חברת סיסקו / צילום: רויטרס

במקרה או שלא, בזמן שג'ון צ'יימברס, יו"ר סיסקו, מתייר לו בישראל, ענקית הטק האמריקאית מודיעה על עוד רכישה של חברה ישראלית, שנייה מתחילת השנה ו-13 מאז גילתה סיסקו את הפוטנציאל של הטק הישראלי.

סיסקו , שנסחרת בשוק ההון האמריקאי לפי שווי של 137 מיליארד דולר, מתמקדת בין היתר בפתרונות אבטחת מידע, והיא אחת המתחרות הישירות של צ'ק פוינט הישראלית. על רקע העלייה המתמשכת בהתקפות סייבר, שחלקן נוצרות על רקע הגידול בהיקפי המידע שנשמר בענן, סיסקו החליטה לשפר את נוכחותה בשוק אבטחת הענן על ידי רכישת Cloudlock הישראלית תמורת 293 מיליון דולר במזומן.

לפי בדיקת "גלובס", כאמור, עבור סיסקו, שכבר מזמן הפכה לאחת המשקיעות הזרות הדומיננטיות בהיי-טק הישראלי, זוהי הרכישה השנייה מתחילת השנה וה-13 במספר משנת 1998. סך של 2.2 מיליארד דולר השקיעה סיסקו בטכנולוגיות ישראליות - כסף קטן עבור חברה כמוה.

Cloudlock הוקמה במהלך 2011 על ידי שלושה: גיל צימרמן (מנכ"ל); רון זלקינד (סמנכ"ל טכנולוגיה); צחי שפסה (סמנכ"ל פיתוח עסקי). החברה, שמתמחה בניטור גישה לענן, גייסה מאז הקמתה רק 39 מיליון דולר וזה אומר שההחזר "על הכסף" הוא כמעט 8. לא רע. החברה התאגדה בישראל, אך היא בבעלות מלאה של חברת האם האמריקאית (תוצר של תכנון מס וקניין רוחני), ולכן לא ניתן לדעת במדויק את שיעורי ההחזקה של בעלי המניות בה. שלוש קרנות ההון סיכון שליוו אותה מהקמתה הן Ascent, Bessemer ו-Cedar וסביר להניח שהן תגזורנה את נתח הארי של התמורה.

אך לאור היקף הגיוס היחסית נמוך של החברה, סביר להניח ששלושת מייסדיה יגזרו אף הם קופון נאה ממכירת החברה. צימרמן היה בעברו בכיר בקרן Cedar (אחת המשקיעות בחברה), ובכיר ב-EMC ו-Sun מיקרוסיסטמס. זלקינד היה בעברו בכיר ב-Interwise הישראלית שנרכשה על ידי AT&T. שפסה היה בעברו בכיר ב- Sunובנטוורק אפליינס.

Cloudlock מספקת ללקוחותיה אפשרות לנטר ולנתח התנהגות משתמשים ושימוש במידע רגיש שנמצא בענן כמו SAAS, IAAS ו-PAAS. "הרכישה תרחיב את פורטפוליו מוצרי האבטחה של סיסקו וממשיכה את אסטרטגיית האבטחה של החברה, שדוגלת בגישה של אבטחה בכל מקום, החל מהגנה על הענן, דרך הרשת ועד לנקודות הקצה" צוין בהודעה מטעם סיסקו.

לדברי רוב סלבניו, סגן נשיא לרכישות והשקעות בסיסקו: "חברות שעוברות לענן זקוקות לשותף טכנולוגי שיעזור להם להאיץ את המעבר, ויספק יכולות אבטחה קריטיות עבור משתמשים, מפתחי אפליקציות ומידע בכלל, בצורה חלקה ושקופה. Cloudlock מספקת פלטפורמה ייחודית שמספקת פתרונות אבטחת ענן אפקטיביים, קלים להתקנה, ופשוטים לניהול".

סלבניו הוסיף כי הרכישה תסייע בהאצת פורטפוליו מוצרי אבטחת הענן של סיסקו, ותרחיב את פתרון אבטחת הענן לכל חלקי הארגון. "ביחד, אנחנו מתכוונים להציע את פתרון אבטחת הענן המקיף ביותר בתעשייה ונאפשר ללקוחותינו לנצל את היתרונות שבשימוש בענן ובמובייל".

מבדיקת "גלובס" עולה כי מתחילת השנה נרכשו חברות טכנולוגיה ישראליות תמורת 2.4 מיליארד דולר (לא כולל מה שנשאר מקומברס שכבר לא הייתה ממש ישראלית), וזאת לעומת 3.4 מיליארד דולר בכל שנת 2015. כלומר, הקצב גבוה יותר.

כל הרכישות של סיסקו 28.6.16
 כל הרכישות של סיסקו 28.6.16