גרמניה תחכור מהתעשייה האווירית מל"טים ב-580 מיליון אירו

על פי הערכות, גרמניה תחכור לפחות חמש מערכות של הרון TP שישמשו אותו למשימות של סיור ותצפית והן יימסרו לה במהלך שנת 2018

מלט הרון / צלם: רויטרס
מלט הרון / צלם: רויטרס

צבא גרמניה מתכוון לחכור מהתעשייה האווירית חמש מערכות של מטוסים מתקדמים ללא טייס (מל"טים) בעלות שמוערכת ב-580 מיליון אירו. מדובר במל"טים המתקדמים ביותר של התע"א מסוג הרון TP, שנקלטו במהלך השנים האחרונות גם בחיל האוויר ושם מכונים בשם "איתן".

העסקה להחכרת כלי הטייס לגרמנים צפויה להיחתם בקרוב וזאת לאחר שפרטיה סוכמו לאחרונה. גרמניה כבר הפעילה בעבר מערכות של כלי טייס בלתי מאוישים מתוצרת התעשייה האווירית ובין השאר חכרה מל"טים מסוג "הרון", שהם גרסה מיושנת יותר למל"טים שאותה היא מתכוונת לחכור בעסקה הנוכחית. המל"טים הישראליים שגרמניה חכרה בעבר שימשו אותה במסגרת השתתפותה בלחימה באפגניסטן.

על פי הערכות, גרמניה תחכור לפחות חמש מערכות של הרון TP שישמשו אותו למשימות של סיור ותצפית והן יימסרו לה במהלך שנת 2018.

הצבא הגרמני העדיף את המל"ט של התע"א על פני מל"טים אחרים שבחן לאחרונה ובהם ה"ראפטור" ו"הפרדיטור" - כלי טייס בלתי מאוישים מתוצרת ארה"ב.

יש לציין כי החכרת המל"טים מישראל היא סידור זמני מבחינת הגרמנים, שממתינים להאצת הפיתוח של מל"ט אירופאי. עם זאת, מל"ט כזה יפותח ויהיה מבצעי רק בעוד מספר שנים.

המל"ט הרון TP נחשף לראשונה ב 2007: הוא שוקל מעל 4.5 טון, פועל באמצעות מערכת ניווט לווייני ומסוגל לשהות באוויר כמעט 40 שעות. בכוחו לשאת מגוון רחב של מטענים ייעודיים, בהתאם לאופי המשימה שהוגדרה לו.