האופטימיות נמשכת: עליות חדות בסיום המסחר באירופה

נעילה ירוקה באסיה, הניקיי זינק 1.6% ■ פתיחה חיובית בוול סטריט הקצינה את העליות ■ מניות הרכב בלטו במסחר ביפן; טויוטה הכריזה על ריקול של יותר מ-2.5 מיליון כלי רכב

בורסת אירופה / צילום: רויטרס
בורסת אירופה / צילום: רויטרס

האופטמיות בשוקי העולם נמשכת, כאשר המסחר בבורסות אירופה הסתיים היום (ד') בעליות שערים חדות. גם המסחר באסיה התנהל היום בעליות שערים לאחר מגמה חיובית שחתמה את המסחר בשוקי העולם אתמול. מדד הניקיי היפני טיפס כ-1.6% והוביל את העליות באסיה. המסחר בוול סטריט מתנהל בעליות.

 

אתמול התכנסו מנהיגי האיחוד האירופי, ביניהם ראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון, במטרה לדון בהשלכות הברקזיט. קמרון אמר בעת פתיחת הפסגה בבריסל כי אסור לבריטניה להפנות עורף לאיחוד האירופי ותהליך הפרישה צריך להיות הדרגתי. "אני מקווה מאוד שנגיע עם המדינות השכנות שלנו להסכמים הטובים ביותר מבחינת סחר, ביטחון ושיתוף פעולה", הוא אמר. קנצלרית בריטניה נשמעה פסימית יותר ואמרה כי "בריטניה לא יכולה לצפות להמשיך ליהנות מהזכויות הנובעות מקשרים עם האיחוד האירופי מבלי שהיא נושאת במחויבות כלשהי הנובעת מקשר זה". 

היום ימשיכו מנהיגי האיחוד את הפסגה בבריסל, ללא הנוכחות של קמרון. בינתיים, בריטניה לא ממהרת להפעיל את סעיף 50 בהסכם של האיחוד האירופי, שמאפשר למדינה לפרוש מהאיחוד. אנליסטים מעריכים כי זו אחת הסיבות לסנטימנט החיובי בשווקים. 

בשוק המט"ח נרשמת היום יציבות, האירו והליש"ט נסחרים בטווח מחירים צר מול הדולר וזאת לאחר 3 ימי מסחר תנודתיים במיוחד. הין היפני נחלש היום ונתן רוח גבית לבורסת יפן. המטבע היפני שלאחר הברקזיט התחזק ביותר מ-6% מול הדולר, הכביד מאוד על הבורסה ומעצבי המדיניות הכלכלית ביפן כינסו דיון חירום בנושא, כאשר אחת האפשרויות שעלתה על הפרק היא התערבות ישירה בשוק המט"ח. כעת נסחר הין סביב 102.5 ין לדולר. 

מניית חברת התעופה טורקיש איירליינס (סימול TRY) נסחרה בירידות לאחר פיגוע הטרור שאירע אמש בנמל התעופה באיסטנבול.

בזירת המאקרו פורסם ביפן נתון המכירות הקמעונאיות, שירד בחודש מאי ב-1.9%, בעוד בשוק ציפו לירידה מתונה יותר של 1.6% ולאחר ירידה של 0.6% באפריל. 

מניות הרכב ביפן בלטו במסחר. טויוטה  הודיעה על ריקול של יותר 2.5 מיליון  כלי רכב בשל כשלי בטיחות. הונדה  וניסאן  נסחרו במגמה חיובית. סוני  נסחרה תחת לחץ לאחר שפרסמה אזהרת הכנסות לגבי אחת מחטיבות השבבים שלה.