בעלת השליטה בשגריר והמנכ"ל רכשו עוד 4.5% מהמניות

DBSI הגדילה את החזקתה בשגריר, לאחר שמנייתה צנחה אתמול בעשרות אחוזים ■ הסכם פשרה בתביעה נגד טלדור, שנמצאת גם היא בשליטת DBSI

יוסי בן שלום, DBSI. שגריר בשווי של פחות מ–50 מ' ש' / צילום: תמר מצפי
יוסי בן שלום, DBSI. שגריר בשווי של פחות מ–50 מ' ש' / צילום: תמר מצפי

הירידה החדה במניית שגריר  ביום הראשון שלה בבורסה, 27.7%, הייתה עלולה להיות חדה אף יותר אילו בעלת השליטה בחברה והמנכ"ל שלה לא היו מנצלים את החולשה במניה כדי להגדיל את החזקותיהם בכ-4.5%. חברת שירותי הדרך שגריר נרשמה למסחר בבורסה בתל אביב והחלה להיסחר בה אתמול, אחרי שמניות שגריר חולקו כדיבידנד בעין לבעלי המניות של פוינטר, ששלטה בה קודם לכן.

בעלת השליטה של פוינטר, חברת ההשקעות הפרטית DBSI של יוסי בן-שלום וברק דותן, החזיקה כ-29.1% ממניות שגריר, ואתמול היא רכשה עוד כ-246 אלף מניות (3% מההון) ועלתה להחזקה של 32.1% משגריר. DBSI שילמה כ-1.3 מיליון שקל תמורת המניות שרכשה אתמול, לפי מחיר של כ-5.14 שקל למניה - נמוך בכ-37% משער הבסיס שנקבע למניית שגריר עם פתיחת המסחר אתמול.

במקביל, גם מנכ"ל שגריר, יוסף רגב, רכש אתמול מניות בשוק הפתוח (1.5% מההון), ואף במחיר נמוך יותר מזה של DBSI. רגב, שהחזיק קודם לכן 0.7% ממניות החברה, רכש קרוב ל-16 אלף מניות במחיר של 4.5 שקל למניה, ובהיקף כולל של כ-70 אלף שקל, ועלה להחזקה של 2.2% מהון המניות של שגריר. בסך הכול, העסקאות של DBSI ורגב היוו כ-42% מסך העסקאות שבוצעו אתמול במניית שגריר בבורסה. שווי החברה עמד הבוקר על פחות מ-50 מיליון שקל.

שגריר פועלת בתחום שירותי הדרך, הכולל גרירת כלי רכב, תיקונים, וכן החזקת שליטה בחברת Car2Go שמציעה השכרת רכב על בסיס יומי או שעתי. DBSI מחזיקה בשגריר כבר למעלה מעשור. מעבר לכך היא מחזיקה בחברה האם לשעבר פוינטר (איתור רכב), בדנאל (שירותי כוח אדם), בראדא (מערכות רדארים ופתרונות אוויוניקה) ובחברת שירותי המחשוב טלדור.

פשרה בין המוסדיים לטלדור

טלדור דיווחה אתמול על הסכם פשרה בתביעה שקשורה אליה. החברה, שמנוהלת כיום על-ידי נתי אברהמי, מספקת פתרונות עסקיים וטכנולוגיים בתחומי התוכנה, החומרה, התקשורת ומיקור חוץ. כזכור, בתחילת 2014 התגלתה בה שערורייה חשבונאית שהובילה למחיקה של 30% מההון העצמי שלה, לפיטורי בכירים באחת מהחטיבות ולירידה בשווי השוק שלה.

בעקבות זאת, שניים מהגופים המוסדיים שהחזיקו במניות החברה - פסגות וילין לפידות - הגישו תביעה שביקשו שתוכר כייצוגית נגד DBSI, וכן נגד דירקטורים ומנהלים בטלדור (כולל אלו שפוטרו). סכום התביעה עמד על 6 מיליון שקל, ועשוי היה לגדול ל-28 מיליון שקל אם היא אכן הייתה מוכרת כייצוגית.

בעבר דיווחה טלדור שהצדדים הסכימו להליך גישור, ואתמול, כאמור, דווח על פשרה, שכפופה לאישור בית המשפט. במסגרת הסכם הפשרה ישולם לתובעים המיוצגים סך מקסימלי של 3.3 מיליון שקל, מתוכם 1.8 מיליון שקל ישולמו לתובעים על ידי טלדור עצמה, לאחר שתקבל את הסכום מחברת הביטוח שלה.

לפי הדיווח של טלדור, סכום הפשרה יהווה סילוק סופי ומוחלט של כלל התחייבויות החברה כלפי כל אחד מן התובעים. טלדור נסחרת כיום בשווי של 267 מיליון שקל, ובתחילת השנה, לאחר עלייה חדה במניה, DBSI מימשה חלק מהחזקתה כשמכרה למוסדיים כ-18% מהמניות ב-46.6 מיליון שקל.