אחרי הפרידה מבאומן: רותם סלע תהיה הפרזנטורית של טורנדו

רותם תחליף את ששון גבאי, הפרזנטור הנוכחי ■ תקציב הפרסום של קבוצת טורנדו, המוערך ב-15 מיליון שקל, עבר לפני ימים ספורים מבאומן-בר-ריבנאי למקאן ת"א

רונן בזזי, מנכ"ל ובעלי קבוצת טורנדו, לא מחכה: ימים ספורים לאחר העברת תקציב הפרסום של הקבוצה מבאומן-בר-ריבנאי למקאן תל-אביב, הוא מוותר על השפה התקשורתית שיצרו עבורו רק השנה ובוחר בקו פרסומי חדש.

הערב (ה') צפוי לעלות קמפיין חדש, שיקדם את העובדה שהקבוצה מעניקה 5 שנות אחריות למזגני טורנדו. את מקומו של ששון גבאי, שהוביל את הקמפיין האחרון של הקבוצה, תתפוס המגישה-דוגמנית-שחקנית רותם סלע, המיוצגת בסוכנות ADD.

המהלך הפרסומי עם סלע גובש תוך ימים ספורים מול משרד הפרסום החדש. מדובר בצעד מאוד לא שגרתי בקטגוריית המזגנים, שהיא קטגוריה עונתית. בדרך-כלל עולים עם סרט או מהלך לקראת הקיץ, והוא כבר מלווה את המותג לאורך העונה.

כפי שנחשף ב"גלובס", לפני ימים ספורים הועבר תקציב הפרסום של קבוצת טורנדו, שהיקפו מוערך ב-15 מיליון שקל, מבאומן-בר-ריבנאי, שבו טופל כ-5 שנים. תקציב טורנדו טופל עם השנים בעיקר במשרדי פרסום גדולים. בעבר טיפל בו משרד הפרסום מקאן-אריקסון. משם הוא עבר לאדלר-חומסקי, שייצר עבורו את קמפיין המיתוג האלמותי שבו בכל פעם מדברת על המותג קבוצה מזוהה אחרת, למשל טייסים.

משם, בין היתר על רקע נושאים מסחריים, עבר התקציב לשלמור-אבנון-עמיחי. המשרד טיפל בו במשך כ-4 שנים, אך ההתקשרות בין הצדדים הגיע לפרשת דרכים בעקבות סכסוך מסחרי, לאחר שחברת המדיה יוניון, שרכשה את המדיה עבור שלמור, סירבה להמשיך לעבוד עם הקבוצה על-פי התנאים המסחריים של התקופה הקודמת.

עם הגיעה של מערכת היחסים עם שלמור לקצה, יצאה ב-2011 החברה למכרז חדש. רבים בענף טענו אז כי עקב תנאים מסחריים נוקשים המכרז הוא בעייתי מבחינה מסחרית. למרות זאת, לשלב הגמר הגיעו משרדי הפרסום זרמון-גולדמן וענבר-מרחב. הם הגישו פרזנטציות קריאטיביות בפני הנהלת החברה, אך בתקציב זכה באומן-בר-ריבנאי, שהגיש הצעת התקשרות אך לא פרזנטציה.

הקמפיין המזוהה ביותר עם המשרד, שזכה גם להצלחה גדולה בפרמטרים כמו דירוג הזכורות והאהובות, היה בכיכובו של שון גיטלמן. בחודשים האחרונים עלה המשרד עם קמפיין בשפה חדשה ללא הפרזנטור הצעיר הוותיק. במקביל החלה להתנהל מערכה קשה בתחום המדיה בין זניט מדיה, הרוכשת מדיה עבור באומן, ובין זכיינית ערוץ 2 קשת, שהקשתה על החברה לעלות במיקומים מועדפים.

עם העברת התקציב טען בזזי כי מדובר במהלך התרעננות שאינו נובע רק מהמשבר בתחום המדיה. עתה, כאמור, הוא אכן מרענן את הקו הפרסומי עם פרזנטורית חדשה.