"רוצים להישאר באיחוד": אלפים השתתפו בהפגנה נגד הברקזיט בלונדון

המפגינים הניפו את דגלי האיחוד האירופי וקראו לפרלמנט לדחות את תוצאות משאל העם, שלפיהן בריטניה תפרוש מגוש המדינות ■ מארגן המחאה: "אנחנו עדיין יכולים למנוע את הפרישה"

בריטניה ברקזיט / צילום: רויטרס
בריטניה ברקזיט / צילום: רויטרס

אלפי בני אדם השתתפו היום (שבת) במרכז לונדון, בירת בריטניה, בהפגנה נגד תוצאות משאל העם, שלפיהן בריטניה תפרוש מהאיחוד האירופי - דבר שהוביל למשבר פוליטי בממלכה ולמתיחות בין המתנגדים לתומכים במהלך. המפגינים, רובם צעירים תושבי העיר, הניפו את דגלי האיחוד.

אחרים נשאו שלטים ועליהם נכתב "אני עם האיחוד האירופי". "רוצים להישאר באיחוד", צעקו המשתתפים בעודם צועדים באזור שבו שוכן הפרלמנט. כמה השמיעו את השיר של הזמר ריק אסטלי משנת 1987 "לעולם לא אוותר עליך", או את השיר של ויטני יוסטון "תמיד אוהב אותך".

אין זה מפתיע כי רוב משתתפי ההפגנה היו צעירים תושבי לונדון. 60% מתושבי הבירה הצביעו בעד הישארות באיחוד, וכך עשו גם 75% מצעירי הממלכה. "הייתי המום בבוקר אחרי ההצבעה", אמר נתנאל סמסון, בן 25, שהשתתף בהפגנה. "אני חש חוסר ביטחון בנוגע לעתיד. הגעתי להפגנה כדי להשמיע את אכזבתי. אני מקבל את התוצאות, אך אני רוצה להראות שאנו לא נעבור עליהן לסדר היום".

פמלה זוני, אזרחית איטליה שחיה בבריטניה 6 שנים והשתתפה בצעדה, אמרה כי היא מאוכזבת מאוד מהתוצאות, וחושבת שוב אם לנסות ולהגיש בקשה לקבלת אזרחות בריטית. "אני רוצה שיהיה משאל עם נוסף", אמרה. "הקמפיין הראשון התבסס על שקרים, והפער היה מזערי. התוצאות לא היו הוגנות".

"אנחנו עדיין יכולים למנוע את הפרישה מהאיחוד", אמר מארגן המחאה, קירן מקדרמוט, לרשת BBC. "אנחנו יכולים למנוע ברקזיט באמצעות סירובנו לקבל את משאל העם כצעד המכריע. הפרלמנט צריך להיות זה שיקבע בסופו של דבר".

נראה כי המשבר הפוליטי בבריטניה נמצא רק בתחילתו. אחרי התוצאות הודיע ראש הממשלה דייוויד קמרון על התפטרותו, והאדם שהוביל את קמפיין העזיבה ונראה כמועמד המוביל לרשת אותו הודיע לפני ימים אחדים כי לא יתמודד לתפקיד. גם במפלגת הלייבור יצרו התוצאות משבר, ורבים מחבריה קוראים ליו"ר המפלגה ג'יימי קורבין להתפטר, לאחר שלא הצליח לשכנע את הציבור להישאר באיחוד.