אנלייט מממשת את החזקותיה באיטליה בתמורה לכ-30 מיליון שקל

בחברה מעריכים כי העסקה תשקף רווח של כ-13 מיליון שקל

 

אנלייט אנרגיה מתחדשת מקבוצת יורוקום הודיעה הערב (ש') על השלמת מכירת מלוא החזקותיה במתקנים סולאריים באיטליה לחברת האנרגיה האיטלקית Econergy Renewables S.p.A בתמורה לכ-7.2 מיליון אירו (כ-30 מיליון שקל). במסגרת תנאי העסקה, נפרעו כל ההלוואות שהועמדו בגין המתקנים, וסך התמורה הוא עבור חלקה של אנלייט בהחזקות המתקנים. השלמת העסקה בוצעה בד בבד עם חתימתה, וכל סכום התמורה הועבר לחברה עם מועד חתימת ההסכם.

באנלייט מעריכים כי העסקה צפויה לשקף לחברה רווח בהיקף של כ-3 מיליון אירו, המהווים כ-13 מיליון שקל.

המתקנים הסולאריים שהחזיקה החברה באיטליה כוללים 20 חוות סולאריות קטנות בהיקף כולל של כ-14 מגה-ואט, וחלקה המשוקלל של החברה בשרשור כל הפעילות עמד על כ-51%. ההשקעה במתקנים אלה בוצעה על-ידי אנלייט בשנים 2013-2011 בסכום כולל של 7.5 מיליון אירו. מדובר במתקנים פעילים אשר הניבו לחברה תזרימי מזומנים חיוביים במהלך התקופה שבה תופעלו ונוהלו על-ידיה.

גלעד יעבץ, מנכ"ל אנלייט אנרגיה מתחדשת ציין: "מימוש החזקות החברה במתקנים באיטליה בוצע לאור קבלת הצעת רכישה אטרקטיבית המשקפת לחברה רווח משמעותי ובהתאם לאסטרטגית החברה המתמקדת כיום בהקמת מתקנים גדולים יותר מהמתקנים שהוחזקו עד כה באיטליה. אנו צופים, כי התמורה מהעסקה תשמש, יחד עם מקורות הון נוספים של החברה, להשקעה והקמה במתקני האנרגיה המתחדשת החדשים שאנו מפתחים באירופה, כפי שדיווחנו לאחרונה".