נעילה שלילית בבורסות אירופה; מניות הבנקים הובילו הירידות

היום לא מתקיים מסחר בוול סטריט לרגל חג העצמאות האמריקאי ■ "הכדור בידיים של בריטניה להפעיל את סעיף 50 לאמנת ליסבון, אבל עד שלא יכהן ממשל חדש - הטריגר לא יופעל" ■ הזהב טיפס והגיע לשיא של שנתיים

בורסה אירופה סטוק  וול סטריט / צלם: רויטרס
בורסה אירופה סטוק וול סטריט / צלם: רויטרס

למרות שנפתח בעליות, ננעל היום (ב') המסחר בבורסות אירופה בירידות שערים, בהובלת מדד הקאק הצרפתי שירד ב-0.9%. המסחר בבורסות אסיה ננעל בעליות ובוול סטריט לא מתקיים מסחר היום לרגל יום העצמאות האמריקאי.

 

בורסות אירופה, כאמור, נפתחו היום בעליות שערים. זאת, בהמשך לראלי הארוך שנרשם בשבוע שעבר וסימן את התאוששות השווקים מהזעזוע הראשוני מה"ברקזיט" - החלטתה של בריטניה לפרוש מהאיחוד האירופי.

"הכדור בידיים של בריטניה אם להפעיל את סעיף 50 לאמנת ליסבון, אבל עד שלא יכהן ממשל חדש - הטריגר הזה כנראה לא יופעל", ציינו הבוקר בבנק Mizuho.

"חוסר הוודאות לאחר הברקזיט הגביר את הציפיות להמשך צעדים מקלים על ידי חלק מהבנקים המרכזיים בעולם, ובמקרה של הפד - דחיית העלאת ריבית בארה"ב בטווח הקצר והבינוני", ציינו במחלקת המט"ח של הבנק הלאומי של אוסטרליה.

בבריטניה פורסם הבוקר מדד מנהלי הרכש במגזר הבנייה, שרשם את הקריאה הנמוכה ביותר לחודשי יוני זה 7 שנים. כך, בעוד שצפי האנליסטים עמד על קריאה של 50.6, בפועל נרשמה קריאה של 46. בחודש מאי נרשמה קריאה של 51.2. קריאה של מתחת ל-50, נזכיר, מעידה על האטה. 

בשוק הסחורות, הנפט  עולה היום על רקע הפרסומים כי שר האנרגיה של סעודיה אמר ששוק הנפט מתקרב לנקודת איזון, כך דווח היום ברויטרס. בתוך כך מחיר הנפט מסוג ברנט נסחר מעל רף ה-50 דולר לחבית. הזהב  נסחר בעליות של יותר מ-1% וטיפס לשיא של שנתיים.

מניות הבנקים ככלל ומניות הבנקים האיטלקיים בפרט בלטו היום במסחר לשלילה. נציין את BMPS ו-Banco Popolare. 

באוסטרליה התקיימו בחירות בסוף השבוע, כשאף מפלגה לא הצליחה לייצר רוב ברור - עובדה המייצרת אי ודאות. ב-IG ציינו בהקשר זה כי הם תקווה כי השוק לא יצטרך להמתין יותר משבועיים על מנת לראות איזו מפלגה בסופו של דבר תקים ממשלה".

ב-BK Asset Management מתמקדים היום בצמד ין-יואן, ומציינים כי פיחות היואן הסיני לוחץ את הבנק המרכזי היפני לפחת גם את הין, אבל התערבות בשוק המט"ח עוזרת לבנק מרכזי לעתים רחוקות. ב-BK הדגישו כי סין היא שותפת סחר משמעותית ליפן.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]