לגור בגן עדן: העיירה ש"הציעה" לכל דורש בית וקרקע בחינם

עיירה ציורית בקצה העולם, ש"הציעה" בית וקרקע בחינם לכל מי שיסכים לעבוד ולהתגורר בשטחה, זכתה לפרסום אדיר בין-לילה ולכ-10,000 פניות מצד מתעניינים בסופ"ש האחרון

עיירה ניו זילנד / צילום: מהוידאו
עיירה ניו זילנד / צילום: מהוידאו

מבול של עשרת אלפים פניות, מתוכן 5,000 שיחות טלפון של אנשים שמחפשים התחלה חדשה, הגיע בסוף השבוע האחרון לעיירה הזעירה קאיטנגאטה הממוקמת בחוף הדרומי של האי הדרומי של ניו זילנד. הסיבה - עשרות כתבות בתקשורת הבינלאומית שהתבררו כשגויות, לפיהן העיירה הזעירה הסובלת ממחסור בעובדים מוכנה לתת בחינם אדמה ובית בשווי 230 אלף דולר ניו זילנדי, כלומר כ- 160 אלף דולר אמריקאי, לכל מי שיהיה מוכן לעשות רילוקיישן ולעבוד כחקלאי בעיירה הפסטורלית.

רבים מהפונים שהגיעו בעיקר מסוריה, פולין, ארה"ב ובריטניה, ציינו את "הברקזיט" כסיבה לרצונם לעבוד בעיירה, קאיטנגאטה, שבה חיים רק 800 אנשים. ראש העיר בריאן קדוגן סיפר בראיונות לעיתונים בעולם כי אבטלת הנוער בעיירה היא 2 - לא 2%, כלומר יש שני מובטלים בלבד.

העיירה שנדהמה מכמות הפניות מיהרה לפרסם הודעה המכחישה את ההבטחה לבית ואדמה בחינם והפנתה את אלפי הפונים לברר אם הם זכאים לאשרת עבודה בניו זילנד לפני שהם מבקשים לקבל פרטים נוספים על המגורים המוזלים והמענקים שמגיעים למי שמחליט לעבוד ולהתגורר בעיירה הזעירה.

קאיטנגאטה נמצאת במרחק של כחמש וחצי שעות נסיעה מהעיר הגדולה של האי הדרומי, קרייסטצ'רץ'. באי הדרומי של ניו זילנד מתגוררים מיליון אנשים על שטח של 151 אלף קמ"ר ,בערך פי 7.5 משטחה של ישראל, והוא ביתם של כמה מפלאי הטבע המרשימים בעולם.