גיוס של 20 מ' ד' לסטארט-אפ של רוברט טאוב שמטפל בנחירות

החברה השלימה את תכנון המוצר והיא נערכת לכניסה לניסויים קליניים באירופה ב-2018 ■ הסכום הגבוה שגויס הוא חריג יחסית לשלב שבו נמצאת החברה

רוברט טאוב / צילום: תמר מצפי
רוברט טאוב / צילום: תמר מצפי

חברת ניקסואה (Nyxoah), שמטפלת בדום נשימה בשינה, הודיעה על גיוס של 20 מיליון דולר. ניקסואה הוקמה על-ידי רוברט טאוב, לשעבר המייסד של חברת אומריקס, שנמכרה לג'ונסון אנד ג'ונסון תמורת 438 מיליון דולר ב-2008. ניקסואה הוקמה בבלגיה אולם מערך המו"פ שלה הוא בישראל, וכאן גם מועסקים 15 מבין 25 העובדים. טאוב משמש כמנכ"ל ניקסואה, בנוסף להיותו משקיע ומייסד שותף.

המשקיעים החדשים בניקסואה בסבב הגיוס הזה הם Glide Healthcare מהולנד (שמימנה כ-55% מהעסקה) ו-SWIR מבלגיה. בסבב השתתפה גם חברת Novallia שהעניקה לניקסואה הלוואה בהיקף לא ידוע. כל המשקיעים הקיימים של החברה השתתפו בסבב, ביניהם טאוב עצמו וכן ממשקיעים פרטיים נוספים, בהם אווה וואשר, בעבר אחד הבכירים בקונצרן GE ויורגן המברכט, עד לאחרונה מנכ"ל חברת BASF. טאוב השקיע עד כיום בחברה כ-8 מיליון דולר מתוך כ-26 מיליון דולר שגייסה ניקסואה - עד לסבב הנוכחי.

החברה פיתחה כאמור מוצר לטיפול בדום נשימה בשינה, מצב שבו החולה נחנק במהלך השינה משום שהחיך והלשון הרפויים בפה חוסמים את דרכי הנשימה. דום נשימה בשינה גורם להתעוררויות רבות במהלך הלילה ומשפיע לא רק על איכות השינה אלא גם על הבריאות הכללית של המטופל ומהווה גורם סיכון למחלות לב וכלי דם. המוצר של ניקסואה הוא שתל שמוחדר מתחת לסנטר של המטופל ומגרה עצבים האחראים על תפעול שריר הלשון. הגירוי גורם ללשון להתכווץ באופן שמונע ממנה לחסום את דרכי הנשימה.

החברה השלימה את תכנון המוצר, והיא נערכת לכניסה לניסויים קליניים באירופה ברבעון הראשון של 2018. נציין כי הסכום הגבוה שגויס הוא חריג יחסית לשלב המוקדם שבו נמצאת החברה, אולם הקשר הבלגי והרזומה של טאוב עזרו לניקסואה לגייס סכום משמעותי. הסכום שגויס ישמש כאמור לעריכת ניסויים קליניים (בבני אדם).

Nyxoah

שנת הקמה: 2009

תחום פעילות: טיפול בדום נשימה בשינה

מנכ"ל: רוברט טאוב

גיוסי הון: 46 מיליון דולר

משקיעים: Glide capital, SWIR, רוברט טאוב ואחרים

מקור: IVC-Online