ה-FBI: אין מקום לאישום נגד קלינטון בפרשת המיילים

הבולשת הפדרלית הודיעה כי היא ממליצה שלא להעמיד לדין את המועמדת הדמוקרטית שהשתמשה בשרת פרטי בזמן שהייתה שרת החוץ ■ זאת למרות שטיפלה שלא כראוי בחומר מסווג ■ החומר הועבר למשרד המשפטים

הילארי קלינטון / צילום: רויטרס
הילארי קלינטון / צילום: רויטרס

הבולשת הפדרלית ב ארצות הברית (FBI) ממליצה שלא להעמיד לדין את המועמדת הדמוקרטית המסתמנת הילרי קלינטון במסגרת פרשת המיילים הפרטיים - כך הודיע היום (ג') ראש ה-FBI ג'יימס קומי . זאת על אף שאמר במסיבת עיתונאים מיוחדת שכינס בנושא כי הטיפול בחומרים מסווגים התנהל שלא כראוי. ההמלצות הועברו למשרד המשפטים בוושינגטון שיקבל החלטה סופית בנושא. יריבה הרפובליקני דונלד טראמפ יצא נחרצות נגד ההמלצה.

לדברי קומי, 110 מיילים מתוך 30 אלף שנשלחו דרך השרת הפרטי בזמן כהונתה כשרת החוץ הכילו מידע מסווג בזמן שליחתם. בשמונה מהם היה מידע שסווג ברמת "סודי ביותר". "יש עדות לכך שהם היו חסרי אחריות לחלוטין בטיפול במידע רגיש", הדגיש קומי בהתייחסו להתנהלותה של קלינטון ושל צוותה במחלקת המדינה.

הוא הוסיף כי "כל אדם הגיוני היה יודע" ששימוש במייל פרטי לשיחות הללו אינו מתאים. עם זאת, ראש ה-FBI הדגיש כי נראה ש"כתב אישום במקרה זה אינו מתאים". לדבריו, כל תובע הגיוני לא יעמיד לדין את קלינטון.

המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ תקף בחריפות את הודעת ה-FBI. "המערכת מושחתת. גנראל פטראוס הסתבך על הרבה פחות מכך. מאוד מאוד לא הוגן. כרגיל, שיפוט רע", כתב המיליארדר שניסה לנצל את הפרשה לטובתו בחשבון הטוויטר שלו. ראש ה-FBI אמר כי הילרי המושחתת פגעה בביטחון הלאומי שלנו. אין אישומים. וואו!".

הודעת ה-FBI מגיעה לאחר שבסוף השבוע הבהירה התובעת הכללית לורטה לינץ', שעומדת בראש משרד המשפטים בוושינגטון, כי תקבל את המלצות הבולשת הפדרלית. לינץ' ספגה ביקורת מצד רפובליקנים וגם מצד דמוקרטים על כך שנפגשה עם ביל קלינטון, בעלה של הילרי. לדברי התובעת, שפגשה אותו בנמל תעופה בפיניקס, הייתה זאת פגישה חברית בלבד, אך היא התחרטה על כך.