התקדמות בפרויקטים להשכרה ארוכת-טווח במשתלה בת"א

תוכנית "דירה להשכיר במשתלה" ממוקמת ברחוב משה וילנסקי ותכלול 4 בנייני מגורים בני 6 קומות על כ-6 דונם ■ בדירה להשכיר מעריכים כי הקרקע תשווק זמן קצר לאחר אישורה

הדמייה של תוכנית "המשתלה" / צילום:יער אדריכלים ומתכנני ערים
הדמייה של תוכנית "המשתלה" / צילום:יער אדריכלים ומתכנני ערים

התקדמות בפרויקט להשכרה ארוכת-טווח שמקדמת החברה הממשלתית לדיור להשכרה "דירה להשכיר" בשכונת המשתלה בתל-אביב. התוכנית עברה היום (ד') עוד שלב מבין שלבי האישור הסטטוטוריים כאשר הופקדה להתנגדויות בוועדה המחוזית.

התוכנית בשכונת המשתלה הייתה אמורה לכלול במקור רק כ-90 יחידות דיור להשכרה אולם בסופו של דבר הוגדל מספר יחידות הדיור ל-136. עוד במסגרת התוכנית גם שטחי מסחר בהיקף 1500 מ"ר.

בדומה לתוכניות הקודמות שקידמה דירה להשכיר, גם התוכנית הזו, שהוגשה בשיתוף עם עיריית תל-אביב-יפו, תכלול פרויקט להשכרה לתקופה של 20 שנה כאשר רבע מיחידות הדיור יהיו מיועדות למחוסרי דירה בשכר דירה מופחת.

תוכנית "דירה להשכיר במשתלה" ממוקמת ברחוב משה וילנסקי ובמסגרת הפרויקט יקים היזם שיזכה במכרז, שיפורסם בהמשך, 4 בנייני מגורים בני 6 קומות על שטח כולל של כ-6 דונם. לאחר אישור התוכנית למתן תוקף, מעריכים בחברת דירה להשכיר כי בשל היות המגרש זמין לבנייה תשווק הקרקע תוך זמן קצר ממועד אישורה בוועדה.

במקביל, הופקדה היום להתנגדויות תוכנית נוספת שמקדמת דירה להשכיר המתייחסת למתחם שוק גולדמן במרכז אור יהודה. מדובר בתוכנית הכוללת 440 יחידות דיור לצד 9,500 מ"ר למסחר. חשוב להדגיש כי במסגרת תוכנית זו טרם נקבע אם יחידות הדיור ייועדו להשכרה ארוכת-טווח או לשיווק רגיל שייעשה גם הוא על-ידי "דירה להשכיר".

נזכיר כי עם כניסתו של שר האוצר משה כחלון לתפקיד, הוא החליט להמשיך את פעילות החברה הממשלתית שהקים קודמו בתפקיד, יאיר לפיד, ואף החליט להרחיב את סמכויותיה לקידום תוכניות נוספות לצד רשות מקרקעי ישראל ומשרד הבינוי והשיכון. מסיבה זו יכולה החברה הממשלתית לקדם תוכניות גם שאינן מיועדות לדיור להשכרה ואף לשווק את המגרשים בעצמה.

עוד נציין כי התוכנית באור יהודה לא "בשלה" לשיווק וכי נושאים כמו פולשים על הקרקע וענייני בעלות על הקרקע טרם נפתרו. לכן, מועד שיווקה בפועל עוד רחוק. עם זאת, נציין כי לצד תוכנית זו מקודמת באור יהודה תוכנית נוספת, במתחם פרדס החיסכון, המקודמת בוועדה לתוכניות מועדפות לדיור (ותמ"ל) ועתידה לכלול כ-700 דירות להשכרה בעתיד.

"מדובר בשתי תוכניות משמעותיות, בלב אזור הביקוש", כך אמר עוזי לוי, מנכ"ל החברה הממשלתית דירה להשכיר. "בכוונתנו להגיע ליעד של אלפי יחידות דיור לשכירות ארוכת-טווח, ואת זה אנו עושים תוך מתן דגש על הפריסה רחבה באזורי הביקוש ובפריפריה. בזמן הקרוב תפרסם החברה מכרזים באזורי ביקוש נוספים ומכרז נוסף בירושלים במתחם "הדסה".