פני ההון השחור בישראל: מורה נעצר בחשד להעלמת הכנסות

רשות המסים עצרה מורה, עובד של משרד החינוך, אשר מפעיל קייטנות לילדים בחופשות הקיץ, בחשד להעלמות הכנסות בהיקף של מעל חצי מיליון ש' מהשכרת 13 נכסים, בהם מחסן ולול

אזיקים / צילום: שאטרסטוק
אזיקים / צילום: שאטרסטוק

פניו של ההון השחור בישראל: רשות המסים עצרה לאחרונה מורה, עובד של משרד החינוך, אשר מפעיל קייטנות לילדים בחופשות הקיץ, בחשד להעלמות הכנסות בהיקף של מעל חצי מיליון שקלים מהשכרת 13 נכסים בבעלותו, בהם מחסן ולול שהוסבו לדירות מגורים.

מבקשת המעצר שהוגשה בעניינו של המורה עולה, כי המורה הנו שכיר של משרד החינוך, ובעל תיק במס הכנסה בתחום הפעלת הקייטנות, נחשד בכך שבמהלך 10 השנים האחרונות לא דיווח על מלוא ההכנסות שנבעו לו מהשכרת הנכסים שבבעלותו. המורה הובא לחקירה בחודש שעבר במשרדי החקירות של פקיד שומה חקירות מרכז. ממצאי החקירה העלו, כי המורה מחזיק ב-13 נכסים, אותם חילק למספר לא ידוע של יחידות דיור, שהושכרו במהלך השנים, אך הוא לא דיווח על מלוא ההכנסות שקיבל, אם דיווח בכלל.

מבדיקת חוזי השכירות שנתפסו על ידי הרשות, נמצא כי הדירות מושכרות לכל המאוחר משנת 2008, בסכום של 1,500 ל-4,500 שקל לכל יחידה. ואולם, בדוחות שהגיש לרשויות המס דיווח על חלק קטן מהכנסותיו האמיתיות המסתכמות לכדי מאות אלפי שקלים מדי שנה.

למורה, אשר שמו נאסר לפרסום בשלב זה, מיוחסות עבירות של העלמת הכנסות בסכום הנאמד במאות אלפי שקלים בשנות המס 2008 עד 2015, עבירות אשר לטענת רשות המסים נעשו "במזיד, בערמה ותחבולה, מתוך כוונה להתחמק מתשלום מס".

במסגרת הדיון בבקשת מעצרו של החשוד טען בא כוחו, עו"ד עופר רחמני ממשרדו של עו"ד אודי ברזילי, כי המורה מדווח על הכנסותיו מחלק מהדירות וכי יש לו פטור מחלק אחר מהכנסותיו. עוד נטען, כי באי כוחו של המורה מנהלים מגעים עם הרשות לצורך הגעה להסדר כופר.

השופטת שלומית בן יצחק מבית משפט השלום הורתה על שחרורו של המורה בתנאים מגבילים ממעצרו, ובהם התחייבות עצמית בסך 150 אלף שקלים, הפקדת ערבות צד ג בהיקף 75 אלף שקלים ואיסור יצירת קשר עם מי מהחשודים או העדים הפוטנציאליים בפרשה.