עליות שערים בסיום המסחר באירופה

נעילה מעורבת באסיה ■ הזהב בירידות קלות לאחר שטיפס לשיא של יותר משנתיים ■ תשואות האג"ח הממשלתיות בארה"ב ברמת שפל היסטורית ■ S&P הורידה תחזית דירוג האשראי של אוסטרליה

בורסות אירופה/ צילום: רויטרס
בורסות אירופה/ צילום: רויטרס

לאחר שבוע של ירידות חדות, הסתיים היום (ה') המסחר בבורסות אירופה בעליות שערים. ברקע, עלייה במחירי הנפט והצהרות יוניות של הפדרל ריזרב, כפי שפורסם אתמול בפרוטוקולים של ישיבת הריבית האחרונה, שהביאו אמש לנעילת המסחר בוול סטריט בעליות שערים. בורסות אסיה ננעלו הבוקר במגמה מעורבת.

 

המדדים בארה"ב סגרו אמש בעליות של עד 0.7%, למרות שבמרבית היום התנהל המסחר בניו-יורק בירידות. התפנית נרשמה לאחר פרסום הפרוטוקולים של ישיבת הריבית האחרונה של הפדרל ריזרב, שבה כידוע נמנע הבנק המרכזי מהעלאת ריבית. כפי שעולה מהדוח, בכירי הבנק המרכזי סבורים כי יש להמתין עם העלאות ריבית עד שיתבררו השפעות הברקזיט. זא,ת בנוסף לחששות שהעלו מפני היחלשות שוק העבודה המקומי.

לפני משאל העם בבריטניה שקבע היפרדות מהאיחוד האירופי, היו חברי הפד כמעט תמימי דעים כי השוק יכול להכיל העלאת ריבית. עם זאת, הם בכל זאת ביקשו להמתין, כדי שהעלאה כזו תגולם במסחר בשווקים בטרם תתבצע בפועל. כעת הפד סבור שהשוק לא מסוגל להתמודד עם העלאה כלשהי בזמן הקרוב.

סוכנות הדירוג הבינלאומית S&P הורידה היום את תחזית דירוג האשראי של אוסטרליה לרמה של AAA עם תחזית שלילית, מרמה קודמת של AAA עם תחזית יציבה - וזאת על רקע החוב הממשלתי המאמיר במדינה שלדברי הכלכלנים דורש מדיניות פיסקלית שלא תואמת את עמדת הממשלה.  

גם המשקיעים באירופה, כעמיתיהם בעולם, ממתינים בדריכות לפרסום נתון התעסוקה בארה"ב מחר. בזירת המאקרו האירופאית, היום בשעה 14:30 יפורסמו הפרוטוקולים מישיבת הבנק המרכזי האירופי האחרונה. 

נמשכה התנודתיות במחירי הנפט  שמאפיינת את הימים האחרונים. הבוקר הזהב השחור עלה בכ-0.3%, לאחר שגם אתמול עלו המחירים עד 2.5%, בהמשך לצניחה של כ-5% ביום הקודם.

תשואת האג"ח הממשלתית בארה"ב ל-10 שנים, הנחשבת לחוף מבטחים בתקופות של אי ודאות, המשיכה לרדת גם היום ולהיסחר סביב רמת השפל של כל הזמנים - 1.36%. מחירי הזהב  והכסף  נסחרו בירידות קלות לאחר שהזהב טיפס והגיע לשיא של יותר משנתיים.  

אתמול דווח בסין כי ראש הממשלה מעריך שהמדינה לא תעמוד בתחזית צמיחה של 6.7%, בעקבות החששות העולמיים מהברקזיט.

בשוק המט"ח, הדולר נחלש מול סל המטבעות ובעיקר מול הין היפני. הליש"ט עדיין נסחרת בשפל של 31 שנה מול המטבע האמריקאי - 1.294 דולר לליש"ט. התחזקות הין היפני ממשיכה להעיב על הבורסה ביפן, בעיקר על מניות הייצוא.

מניית יצרנית מוצרי החלב הצרפתית דנונה  ריכזה עניין לאחר שהחברה דיווחה היום על מגעים מתקדמים לרכישת חברת המזון האמריקאית WhiteWave Foods, שצפויה להכפיל את פעילותה בארה"ב.