ראלי בוול סטריט: המדדים מחקו את ירידות ה"ברקזיט"

הנפט סגר בעלייה קלה לאחר הצניחה אתמול ■  "הנתון הנוכחי מאוד חשוב, גם בגלל הברקזיט והתנהגות שוקי האג"ח בימים האחרונים, וגם בגלל הפספוס הגדול בדוח הקודם"

 בוול סטריט/ צילום: רויטרס
בוול סטריט/ צילום: רויטרס

יום המסחר האחרון לשבוע בוול סטריט (ו') הסגר בראלי שהביא את המדדים לשיאים חדשים, וזאת לאחר פרסום דו"ח התעסוקה לחודש יוני שהיה טוב מהצפי. מהנתונים עולה כי בחודש שעבר ייצרה הכלכלה האמריקאית 287 אלף מקומות עבודה בעוד הכלכלנים צפו לתוספת של 174 אלף בלבד.

 

"הנתון הנוכחי מאוד חשוב, גם בגלל הברקזיט והתנהגות שוקי האג"ח בימים האחרונים, וגם בגלל הפספוס הגדול בדוח הקודם", כתבו כלכלני דויטשה בנק בסקירה.

יוסי לוי, מנכ"ל מור בית השקעות, אמר לאחר פרסום דו"ח התעסוקה כי מדובר בנתון מפתיע לטובה ולהערכתו במחצית השנייה של השנה המספרים יחזרו למצב נורמלי של ממוצע ייצור משרות של 200 אלף בחודש. "יש לשים לב שהציפייה שקצב עליית השכר בארה"ב היה נמוך מהצפוי והסתכם ב-0.1% בלבד לעומת התחזיות שצפו עליית שכר של 0.2%".

על פי התחזיות המוקדמות, המשק בארה"ב הוסיף בחודש החולף 174 אלף משרות, לאחר דוח חלש במיוחד בחודש מאי, עם תוספת של 38 אלף משרות בלבד. שיעור האבטלה צפוי לעלות ל-4.8% מ-4.7%.הנתון ישפיע כמובן על החלטות הפד בנוגע למדיניות המוניטארית בחודשים הקרובים.

עוד לפני פרסום הדוח, פורסם אתמול ב-15:15 שעון ישראל סקר ה-ADP, שהצביע על תוספת של 172 אלף משרות חדשות בסקטור הפרטי ביוני, לעומת צפי לתוספת של 158 אלף משרות לאחר הוספה של 173 אלף משרות בסקר לחודש מאי.

הנפט התאושש ורושם עלייה קלה. אתמול דווח על ירידה המתונה מהצפוי במלאי הנפט השבועיים בארה"ב, שירדו ב-2.2 מיליון חביות בעוד האנליסטים צפו לירידה של 2.6 מיליון חביות. בשוק הסחורות הגיבו המשקיעים לרמות המלאים והנפט ירד אתמול בשיעור חד של כמעט 5%.

במסחר בזהב ובכסף נרשמו ירידות קלות. הזהב נסחר סביב 1,358 דולר לאונקיה ורושם שבוע שישי ברציפות של עליות.

מניות האנרגיה הגדולות, ביניהן אקסון מובייל  ושברון, ריכזו עניין על רקע התנודתיות הגבוהה במחירי הנפט. גם סקטור הכרייה במוקד. 

מניית לייבפרסון  המשיכה לרכז עניין לאחר שזינקה אתמול בכ-12%.