נעילה ירוקה בבורסה בת"א: מדד המעו"ף עלה ב-1.4%

דוח התעסוקה המרשים היה טריגר לעליות חדות בוול סטריט ובאירופה ■ פערי ארביטראז' חיוביים מושכים את השוק למעלה

הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר

הראלי מוול סטריט הגיע לישראל. המסחר בבורסה בתל-אביב התנהל היום (א') החל מהפתיחה בעליות שערים חדות, בהתאם למגמה שחתמה את שבוע המסחר באירופה וארה"ב. מדד המעו"ף ות"א 100 עלו ב-1.4% בסיום המסחר. 

ביום שישי פורסם בארה"ב דוח התעסוקה לחודש יוני. הדוח היה מרשים בעוצמתו והצביע על תוספת של 287 אלף מקומות עבודה חדשים, מה שהביא את המשקיעים בארה"ב לרכוש מניות מכל הבא ליד.

 

המדדים בוול סטריט הגיבו בעליות שערים חדות, שהביאו את מדד דאו ג'ונס אל מעבר לרמת 18,100 הנקודות ואת מדד S&P קרוב לשיא חדש.

בבנק מזרחי העריכו ביום שישי כי לאחר פרסום דוח התעסוקה, הרי שהעלאת ריבית עוד השנה בארה"ב חוזרת לשולחן הדיונים. יוסי לוי, מנכ"ל מור בית השקעות, העריך כי קצב ייצור מקומות העבודה בארה"ב עשוי לנוע סביב 200 אלף מידי חודש - נתון מרשים שמצביע על עלייה בציפיות לחזרה של הכלכלה האמריקאית לצמיחה כלכלית ברת קיימא.

בלאומי שוקי הון ציינו היום בסקירה השבועית כי מתחילת השנה ניכרת מגמה של החזרת כספים מחו"ל על ידי משקיעים מוסדיים, בניגוד לשנים האחרונות. מגמה זו מצטרפת לתנאי הרקע התומכים בחוזקתו של השקל. 

בנוסף, העריכו שם כי הרעה בנתוני כלכלת ישראל יכולה להביא את בנק ישראל לחשיבה על אפיקי הרחבה נוספים, לא בהכרח בדרך של הורדת ריבית, אלא באמצעים של הרחבה כמותית.

"האג"ח הממשלתיות משקפות בהלה; עדיף להשקיע בדירה"

חלל תקשורת  ריכזה עניין לאחר שדיווחה הבוקר כי המדינה חתמה איתה על הסכם לשימוש בלוויני עמוס ל-5 שנים ובהיקף כספי של 63 מיליון דולר. למדינה יש אופציה לרכוש שירותים מעמוס ל-8 שנים נוספות, מה שיניב לחברה הכנסות כוללות מהמדינה של 162 מיליון דולר.