נעילה חיובית בבורסות אירופה; הדאקס הגרמני עלה ב-2.1%

תרזה מיי, שרת הפנים, תהיה ראשת הממשלה הבאה של בריטניה החל מיום רביעי ■ בורסות אסיה ננעלו בעליות, הניקיי זינק 4% על רקע זכייתו של ראש הממשלה הנוכחי אבה בבחירות ■ מדד ה-500 S&P טיפס לשיא חדש

בורסה אירופה סטוק  / צלם: thinkstock
בורסה אירופה סטוק / צלם: thinkstock

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ב') בעליות שערים חדות בהובלת הדאקס הגרמני שטיפס ב-2.1%. זאת, בהמשך למגמה חיובית מובהקת שנרשמה הבוקר בבורסות אסיה, בתגובה ראשונה לדוח התעסוקה החזק שפורסם ביום ו' בארה"ב. גם המסחר בוול סטריט נפתח היום בעליות שערים, ומדד ה-S&P 500 טיפס לשיא של כל הזמנים. 

 

שרת הפנים של בריטניה תרזה מיי תהיה ראש הממשלה הבאה - זאת, אחרי שיריבתה היחידה הודיעה היום על פרישתה מהמרוץ. אנדראה לידסום, חברתה למפלגה השמרנית, מסרה הצהרה מיוחדת ובה אמרה כי אין לה מספיק תמיכה במפלגה כדי להחליף את דייוויד קמרון, שהתפטר לאחר משאל העם. לאחר הודעתה, הודיע קמרון כי הוא יתפטר כבר ביום רביעי הקרוב. 

השווקים בעולם ממשיכים לנער מעצמם את השלכות הברקזיט, ומגיבים לדוח התעסוקה החיובי שפורסם בסוף השבוע בארה"ב. עם זאת, עדיין ישנם קולות בשוק אשר מזהירים כי הכלכלה עתידה להיפגע מפרישת אירופה מהאיחוד האירופי, וכן מדגישים כי התנודתיות העזה בשוק העבודה האמריקאי אינה בריאה.

כלכלני בנק אגוד מעריכים בסקירתם השבועית כי "התנודתיות הגבוהה בשוקי המניות צפויה להימשך בטווח הקצר, אך בשל הריביות המוניטריות הנמוכות בעולם, האפיק המנייתי צפוי להניב תשואה עודפת ללקוחות בטווח הארוך".

היום נערכה בבריסל פסגה כלכלית שבה יפגשו שרי האוצר של מדינות האיחוד האירופי ודנו במגוון נושאים הקשורים בכלכלת האיחוד ולהשפעת ה"ברקזיט".

גם המסחר באסיה ננעל כאמור בעליות שערים, בהובלת הניקיי היפני.

 

הקואליציה של ראש ממשלת יפן המכהן, שינזו אבה, זכתה אתמול בבחירות שנערכו לבית העליון של הפרלמנט, עובדה שעשויה להקל עליו להעביר את מדיניותו הכלכלית.

מפעילת תוכנת המסרים המיידיים היפנית Line Corp השלימה הנפקה דואלית בקצה העליון של התחזיות. בשל ביקושים גבוהים, החברה עתידה לגייס 115.5 מיליארד ין יפני (כ-1.14 מיליארד דולר). החברה עתידה להתחיל להיסחר בוול סטריט ביום ה' וביפן ביום ו'. זוהי ההנפקה הטכנולוגית הגדולה ביותר עד כה ביפן השנה.

הזמנות המכונות (ליבה) ירדו גם בחודש מאי, זה החודש השני ברציפות, איתות להמשך ההידרדרות בהשקעות עסקים ברבעון השני של השנה. ההזמנות ירדו ב-1.4% לעומת תחזיות דווקא לעלייה של 2.9%.

מניות Nintendo מזנקות בחדות על רקע הצלחה בהשקת משחק חדש לסמארטפונים, "פוקימון גו". בשוק מקווים כי הדבר יוביל לדריסת רגל של החברה בשוק משחקי המובייל.  

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]