נותרה לבד במירוץ: תרזה מיי תהיה ראשת הממשלה של בריטניה

מיי נותרה המועמדת היחידה במירוץ לראשות המפלגה השמרנית, אחרי שיריבתה האחרונה פרשה ■ הבטיחה לקיים את תוצאות משאל העם, בו הוכרע בעד עזיבת האיחוד האירופי

תרזה מאי שרת החוץ של בריטניה / צילום: רויטרס
תרזה מאי שרת החוץ של בריטניה / צילום: רויטרס

שרת הפנים של בריטניה תרזה מיי תהיה ראש הממשלה הבאה - זאת אחרי שיריבתה היחידה הודיעה היום (ב') על פרישתה מהמירוץ. אנדראה לידסום, חברתה למפלגה השמרנית, מסרה הצהרה מיוחדת ובה אמרה כי אין לה מספיק תמיכה במפלגה כדי להחליף את דייוויד קמרון , שהתפטר לאחר משאל העם.

שרת האנרגיה ציינה כי היא סבורה שלא רצוי לקיים קמפיין בחירות של תשעה שבועות ב"זמן כה קריטי" לבריטניה. לידסום אמרה כי שרת הפנים מתאימה ליישום ה ברקזיט ואיחלה לה הצלחה בתפקיד. מוקדם יותר התנצלה לידסום על כך שטענה בסוף השבוע שמיי אינה מתאימה להיות ראש ממשלה מאחר שאין לה ילדים. גורם המקורב ללידסום אמר לרשת BBC כי "ההתעללות בה הייתה רבה מדי" מאז הכריזה על התחרות.

היום הבטיחה מיי לקיים את תוצאות משאל העם שהתקיים בחודש שעבר ובו הכריעו האזרחים בעד יציאה מ האיחוד האירופי . "ברקזיט זה ברקזיט ואנחנו הולכים לגרום לזה להצליח", אמרה שרת הפנים בדברים שאמרה לטלוויזיה עם פתיחת הקמפיין שלה בעיר ברמינגהם. "לא יהיו ניסיונות להישאר באיחוד, לא יהיו ניסיונות להצטרף אליו מהדלת האחורית ולא יהיה משאל עם שני", הדגישה.

"לעם הבריטי ניתנה הזדמנות להצביע על כך. אני חושבת שהם נתנו לנו מסר ברור ואנחנו עושים את מה שהעם הבריטי מבקש מאיתנו", הסבירה. "אנחנו צריכים להשיג את ההסכם הטוב ביותר בתחום המסחר והשירותים. ההצבעה על הברקזיט הייתה גם מסר שעלינו להשיג שליטה על התנועה החופשית. התנועה החופשית לא יכולה להימשך כפי שהיה עד כה".