חוזה נוסף לריוגלס בדרום אפריקה בהיקף של כ-70 מיליון שקל

זוהי תחנת הכוח השלישית שהחברה מבית שמש מבצעת בדרום אפריקה בשנתיים האחרונות, בהיקף מצטבר של 235 מיליון שקל ■ בעסקה הנוכחית תספק ריוגלס את הקולטים לתחנה

מפעל ריוגלס / צילום: איל יצהר
מפעל ריוגלס / צילום: איל יצהר

חברת ריוגלס מבית שמש תספק מערכות לתחנת כוח תרמו-סולארית שתוקם בדרום אפריקה. זוהי תחנת הכוח השלישית שהחברה מבצעת בדרום אפריקה בשנתיים האחרונות, בהיקף מצטבר של 235 מיליון שקל.

בעסקה הנוכחית, שהיקפה מעל 70 מיליון שקל, תספק החברה מבית שמש את הקולטים לתחנה. אלו משמשים כרכיב מרכזי בתחנות כוח המפיקות חשמל מאנרגיית השמש. עם השלמתה, תייצר התחנה חשמל בהספק של 100 מגה וואט עבור כ-80 אלף בתי אב.

בשיטה תרמו סולארית קרני השמש פוגעות במראות ענק, והחום הנקלט מהן מופנה לחימום צינור עם נוזל (לרוב שמן). הנוזל מתחמם ומניע טורבינה שמייצרת את החשמל.

ריוגלס השתלטה לאחרונה על שוק יצרני המתקנים התרמו-סולאריים בעולם, לאחר שרכשה את פעילות הקולטים התרמו-סולאריים מחברת סימנס בשנת 2013. שנתיים לאחר מכן חתמה על הסכם לרכישת חברת שוט סולאר הגרמנית, המתחרה הגדולה ביותר שלה והשחקנית המרכזית בשוק התרמו-סולארי.

און פניג, מנכ"ל ריוגלס, אמר היום כי: "דרום אפריקה הופכת להיות שוק מרכזי מאוד עבורנו, עם קמפיין ממשלתי מואץ לייצור חשמל סולארי בהיקף של 8.4 ג'יגהוואט עד 2030 והשקעות זרות במדינה בהיקף של כ-13 מיליארד דולר עד כה".