אחרי 12 שנה: התקדמות בתוכנית פינוי-בינוי ראשונה בנוה דוד בחיפה

במסגרת הפרויקט יפונו 74 דירות ישנות, שנבנו בשנות ה-60 של המאה הקודמת, ועל פי התוכנית ייבנו במקומן שלושה מגדלים הכוללים 460 יחידות דיור

התקדמות בפרויקט פינוי-בינוי בעיר חיפה. לאחר 12 שנה של ניסיונות לקדם תוכנית לפינוי בינוי בשכונת נווה דוד בעיר, הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בחיפה עומדת לאשר את התוכנית בקרוב. שוב רואים כיצד ההתחדשות העירונית במסגרת פינוי-בינוי אינה מצליחה להתקדם בזמנים סבירים.

במסגרת הפרויקט יפונו 74 דירות ישנות, שנבנו בשנות ה-60 של המאה הקודמת, ועל פי התוכנית ייבנו במקומן שלושה מגדלים הכוללים 460 יחידות דיור. המיזם מתוכנן לקום בשכונת נווה דוד ברחובות אמציה, שלמה המלך ואסתר המלכה. את הפרויקט מקדמת קבוצת אלמוג, שעתידה לבצע חלק ממנו בשיטת 'בינוי-פינוי-בינוי', כלומר, לבנות בתחילה בניין חדש בסמוך לבניינים הישנים ורק לאחר השלמתו לאכלס אותו עם בעלי הדירות הישנות ולהרוס את הבניינים הישנים. חלקו השני של הפרויקט יבוצע בהליך פינוי בינוי רגיל במסגרתו יפונו הדיירים והיזם יממן בעבורים דיור חלופי.

עוד על פי התוכנית, כדי להימנע ממצב שבו דמי האחזקה והארנונה יהיו גבוהים מדי לבעלי הדירות הישנות, התחייבה החברה היזמית בשיתוף פעולה עם העירייה לממן קרן שתסייע בתשלומי האחזקה עבור דיירים שיזדקקו לסיוע. על פי החברה בניית הפרויקט תיארך כ-40 חודשים. עם זאת, לאחר אישור הועדה המקומית הפרויקט עוד דרוש גם את אישור הוועדה המחוזית, בקבוצת אלמוג מעריכים כי הפרויקט יוכל לצאת לדרך בינואר הקרוב.

ראש עיריית חיפה, יונה יהב, אמר השבוע בכנס שערכה קבוצת אלמוג לבעלי הדירות כי: "התוכנית נמצאת בראש סדר העדיפויות על שולחן העירייה ותאושר כבר השבוע. זה לקח 12 שנה כי לא היה אף קבלן שרצה לקחת את הפרויקט. הייתי משוגע להאמין מספיק שיהיה כאן משהו, שפרויקט בסדר גודל כזה יכול לצאת לדרך".

אחת מבעלות הדירות הישנות, יונה בן דוד, המתגוררת בשכונה 30 שנה, אמרה: "לא האמנתי שיהיה כאן פעם משהו. אני לא חוששת מהפינוי ומקווה שהעירייה תעזור לנו".