בנק אוף אמריקה: "השיא ב-S&P הוא דווקא הזדמנות קנייה"

מדד ה-S&P 500 העפיל אמש לשיא חדש של כל הזמנים - 2,137 נקודות ■ בנק אוף אמריקה: עכשיו זה הזמן לקנות, המדד יעלה ל-2,400 נקודות בעוד שנה

וול סטריט / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
וול סטריט / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

" השיא החדש אליו העפיל אמש מדד ה-S&P 500  צריך דווקא לעודד את המשקיעים לקנות אותו ולא להפחיד אותם", כך אמרו היום (ג') כלכלני בנק אוף אמריקה, זאת בניגוד מוחלט לדעה הרווחת בשוק. מדד ה-S&P 500 ננעל ביום שישי האחרון ברמה הגבוהה מזה 52 שבועות, ואתמול עם המשך הראלי, נשבר השיא של כל הזמנים - 2,130 נקודות שנרשם במאי 2015.

יש להתייחס להמלצה זו של כלכלני בנק אוף אמריקה בזהירות: מתחילת השנה עלה המדד ביותר מ-4.5%, זאת בהשוואה לשנה שעברה בה ירד המדד בכ-0.8%, וכמובן, יש לקחת בחשבון שעונת הדוחות בארה"ב בפתח וצפי האנליסטים הוא דווקא לירידה ברווחיות.

בהראל פיננסים מעריכים כי ההכנסות המצרפיות של חברות S&P500 יירדו ב-0.8% וללא אנרגיה הן יעלו ב-2.3% יחסית לרבעון מקביל לרבעון מקביל. הרווחיות המצרפית של החברות במדד צפויה לרדת ב-5.7%. הגופים הגדולים ביותר שיפרסמו השבוע את הדוחות הם הבנקים הגדולים, בראשם ג'יי.פי מורגן, סיטי ו-וולס פרגו ומעניין יהיה לראות אם וכיצד הם יתייחסו לחוסר הוודאות באירופה. 

עם זאת, על רקע התנודתיות באירופה בהראל ממשיכים להעדיף חשיפה בחו"ל לארה"ב. התנודתיות הנמוכה בשוק המקומי ותמחורו היחסי ממשיכים לתמוך בהקצאת נתח משמעותי מתיק המניות אליו.

משקיעים רבים חוששים לקנות מניות אחרי עליות חדות ומעדיפים לחכות לרמות נמוכות ונוחות יותר. "תקנה בנמוך, תמכור בגבוה", גורס הכלל הראשון במסחר. ואולם בנק אוף אמריקה דווקא מאמינים שהזמן לקנות זה עכשיו, ברמות הגבוהות, כדי שניתן יהיה למכור בגבוה עוד יותר. להערכתם המדד יעלה ל-2,400 נקודות בעוד שנה.

"עם קביעת השיא החדש לאחר הפסקה ארוכה, למדד יש פוטנציאל טוב להשיג תשואות גבוהות, תוך סיכון נמוך לירידות", כך טוענים בבנק אוף אמריקה.