חגי בדש עובר מניהול פסגות לניהול מכבי תל-אביב בכדורסל

יחליף בתפקיד את אלי דריקס ■  בדש, שהיה כדורסלן בצעירותו: "המינוי הוא סוג של סגירת מעגל מרגשת" ■ המועדון: "במקביל יעסוק בדש גם בפעילות עסקית פרטית"

חגי בדש / צילום: יונתן בלום
חגי בדש / צילום: יונתן בלום

התפקיד הראשון של חגי בדש לאחר פרישתו הצפויה מניהול בית ההשקעות פסגות: מנכ"ל מועדון הכדורסל מכבי פוקס תל-אביב. במועדון הכדורסל, שבשנים האחרונות מתקשה לשמור על הדומיננטיות שלו בליגה ובאירופה, ציינו היום (ג') כי מינויו של בדש, שבנעוריו היה שחקן כדורסל במכבי רמת-גן ואף שימש כקפטן נבחרת הקדטים של ישראל, הינו במסגרת היערכות המועדון "לאתגרים של היורוליג במתכונת החדשה", ושמדובר ב"תוספת ניהולית משמעותית למועדון". עם זאת, אין מדובר בתפקיד הבלעדי בו יעסוק בדש לאחר פרישתו מניהול בית ההשקעות הגדול במשק, כשבהודעה על מינויו במכבי צוין עוד ש"במקביל יעסוק בדש בפעילות עסקית פרטית".

בהודעה על המינוי נאמר כי "הבחירה נעשתה על דעת בעלי המניות, אשר בחרו בבדש כדי לבצע תכנית הערכות אסטרטגית רב שנתית יחד עם בעלי המניות, הדרג המקצועי והניהולי הקיים", כש"הוא צפוי להיכנס לתפקידו כמנכ"ל המועדון בחודשים הקרובים". בדש יהיה אחראי על מועדון שתקציבו עומד על כ-100 מיליון שקל לשנה.

בדש יחליף בתפקיד את אלי דריקס, שהינו מנכ"ל הקבוצה הנוכחי. במועדון מציינים שדריקס יישאר במערכת כמנהל הפעילות הרגילה בעוד בדש יהיה אחראי מ'למעלה' על האסטרטגיה של ניהול המועדון. על פי הודעת המועדון, דריקס יהיה משנה למנכ"ל ו"ימשיך לטפל בתחומי המכירות, השיווק והפעילות היום-יומית של המועדון", תוך שהם מוסיפים ש"מעבר לכך לא צפויים שינויים בהרכב הצוות הניהולי והמקצועי".

בדש מסר עם הודעת המינוי כי "המינוי הינו, מבחינתי, סוג של סגירת מעגל מרגשת. כשחקן כדורסל מגיל צעיר וכאוהד מכבי תל-אביב אין טבעי מכך שאתרום מניסיוני הניהולי והעסקי להצלחתה של הקבוצה אותה אני מלווה לאורך השנים". יו"ר המועדון, עו"ד שמעון מזרחי, מסר ש"מדובר במינוי רב משמעות, שאדם כחגי הנחשב לאחד המובילים במשק הישראלי, אוהב ספורט בכלל וכדורסל בפרט, מקבל על עצמו תפקיד חשוב זה".

בדש הודיע על כוונתו לפרוש מפסגות בתחילת השנה. פרישתו תקרה בפועל בסוף השנה הנוכחית. הבעלים של בית ההשקעות - קרן אייפקס, שבניהולה של זהבית כהן -מקיימת כבר כמה חודשים הליך חיפוש אחר המחליף למנכ"ל הדומיננטי. ישנם כמה מועמדים לתפקיד, בהם ענת כנפו תבור, משנה בכיר למנכ"ל פסגות, וראשת חטיבת החיסכון לטווח ארוך בחברה.

כל הידוע, מציאת המחליף או המחליפה לבדש נקלעה לקושי, כשרבים בשוק ההון רואים בסביבה של פסגות כמאתגרת במיוחד, מה גם שחוק שכר הבכירים בסקטור הפיננסים מקשה אף הוא, וכנראה שהרחיק כמה מנהלים פוטנציאליים נוספים (עלות שכרו של בדש, כפי שנחשף בעבר ב"גלובס", עמדה על כ-5 מיליון שקל בשנה).

בדש, בן 42, גדל ברמת-גן והצטרף לפסגות בשנת 2000, כשבחודש מאי האחרון הוא השלים ארבע שנים כמנכ"ל. קודם שמונה למנכ"ל בית ההשקעות, שבו מנוהלים נכסים פיננסיים בשווי של כ-190 מיליארד שקל, הוא כיהן בשורת תפקידים בארגון, בהם מנכ"ל פעילות הגמל הגדולה שלו.