דואר ישראל פותחת 15 מרכזי מסירה חדשים בסניפי ניו-פארם

39 מיליון חבילות נכנסו ב-2015 לישראל דרך דואר ישראל - כ-250 אלף חבילות ביום ■ הצפי לשנת 2016 הוא ל-52 מיליון חבילות שיישלחו לקונים הישראלים דרך הדואר

39 מיליון חבילות נכנסו ב-2015 לישראל דרך דואר ישראל - כלומר כ-250 אלף חבילות ביום. הצפי לשנת 2016 הוא ל-52 מיליון חבילות שיישלחו לקונים הישראלים דרך הדואר. היקף הקניות באינטרנט של הישראלים בשנת 2015 מוערך ב-10 מיליארד שקל, והוא צפוי לגדול בכ-20% במהלך 2016. 

על רקע המספרים המרשימים הללו, הממקמים את הישראלים בראש רשימת הקונים באינטרנט, ערוץ מסירת החבילות חייב להיות במגמת התייעלות, והוא מחייב את דואר ישראל להיערך בהתאם - בראש ובראשונה כשירות לצרכנים בהליך המסירה; ושנית כדי לשפר את המוניטין הרע שלו, שלא רק הורס את חווית הקנייה המגיעה לשלב המסירה, אלא גם גרם לכך שהיו מוכרים שסירבו לשלוח חבילות לישראל על רקע בעיות במשלוח.

לפיכך, היום (ג') הודיע דואר ישראל על פתיחת 15 מרכזי מסירה חדשים בסניפי ניו-פארם. בשלב ראשון ייפתחו 3 מרכזים בסניפי ניו-פארם ברעננה, בהרצליה ובנתניה. סניפים אלה מצטרפים אל 3 סניפים שפעילים במשביר לצרכן.

כיום מפעיל הדואר 280 מרכזי מסירה מחוץ ל-750 סניפיו - בין היתר מדובר בסניפי שופרסל ואופיס דיפו, לצד מאות עסקים מקומיים, בהם קיוסקים, פיצריות ועוד.

לצד הארכת זמני הפעילות ב-180 סניפים עד לשעה 20:00, שירות יעיל אחר שמנסה הדואר לקדם כיום גם באמצעות קמפיין הוא הזמנת תורים מראש.

מנכ"ל הדואר, דני גולדשטיין, מדגיש כי זמן ההמתנה הממוצע בסניפי הדואר ירד לכ-10 דקות, ו"ניכרת עלייה בשביעות-רצונם של הלקוחות". יצוין כי הלקוחות, בשלב זה לפחות, לא יכולים לבחור היכן נוח להם לקבל את החבילה, וכי הדואר מנתב את החבילה לפי שיקוליו. 

בתוך כך נזכיר כי חוק הדואר הרשום (ביוזמת ח"כ נחמן שי) קודם בשבוע שעבר. החוק יחייב לציין את שם השולח וכתובתו בכל דבר דואר רשום. החוק החריג דברי דואר ממשלתיים, שעל גביהם יצוין שהם נשלחו על-ידי "מדינת ישראל". זו דוגמה נוספת לחוק שיתקן עיוות שנראה טריוויאלי למדי - פרסום של השולח בצורה גלויה. החוק עבר לקריאה שנייה ושלישית.