סנדרס הביע תמיכה בקלינטון: "חייבת להיות הנשיאה הבאה"

בניסיון לאחד את המפלגה הדמוקרטית לקראת העימות מול טראמפ בנובמבר, השתתף הסנאטור בכינוס עם יריבתו לשעבר ■ "היא ניצחה את המועמדות, ואני מברך אותה"

הילארי קלינטון וברני סנדרס / צילום:רויטרס
הילארי קלינטון וברני סנדרס / צילום:רויטרס

הסנאטור ברני סנדרס הביע הערב (ג') תמיכה רשמית במועמדת הדמוקרטית המסתמנת לנשיאות ארצות-הברית הילארי קלינטון. "היא ניצחה את המועמדות, ואני מברך אותה על כך", הכריז. זאת, כחלק מניסיונו של יריבה עד לא מכבר לאחד את המפלגה לקראת הבחירות בנובמבר. "היא חייבת להיות הנשיאה הבאה".

חמישה שבועות לאחר שקלינטון השיגה באופן רשמי את מספר הצירים הדרוש להבטחת המועמדות, הסנאטור הסוציאליסט הצטרף אליה בעצרת בעיר פורתסמות' שבניו-המפשיר כדי לשים מאחוריהם את הפריימריז ולשלב כוחות נגד המועמד הרפובליקני המסתמן דונאלד טראמפ. 

ההופעה המשותפת מגיעה לאחר שבועות של משא-ומתן בין צוותיהם של סנדרס ושל קלינטון. בשבוע שעבר אף אימצה שרת החוץ לשעבר כמה מעקרונותיו של סנדרס, כולל מימון השכלה גבוהה בידי הממשל והרחבת ביטוח הבריאות. האירוע מתקיים פחות משבועיים לפני ועידת המפלגה הדמוקרטית בפילדלפיה, שם תיבחר קלינטון באופן רשמי למועמדת המפלגה.

סנדרס הצליח לכלול במצע המפלגה שורת עמדות ליברליות, אך נכשל בהשגת התמיכה בחסימת הסכם הסחר הטרנס-פסיפי בקונגרס. עם זאת, הסנאטור אמר לכתבים ביום שבת האחרון כי הוא וקלינטון "מתקרבים יותר ויותר". קלינטון מקווה שההופעה המשותפת תסייע לה לזכות בקולותיהם של תומכי סנדרס. בסקר אחרון של רויטרס 40% בלבד מתומכיו של הסנאטור אמרו כי יצביעו לקלינטון.

התמיכה שהעניקו לקלינטון הנשיא ברק אובמה והסנאטורית אליזבת וורן, חביבת האגף הליברלי במפלגה, איימה להותיר את סנדרס מאחור בקרב נגד טראמפ. גם שני ארגונים ליברליים שתמכו בסנדרס במהלך הבחירות המקדימות הודיעו היום כי הם מגבים את קלינטון.

ניו-המפשיר היא המדינה הראשונה שבה ניצח סנדרס בפריימריז של המפלגה הדמוקרטית וגם המקום הראשון שבו קיימו קלינטון ואובמה את העצרת המשותפת שלהם בשנת 2008, לאחר הקרב המר בין השניים.