Indegy גייסה 12 מיליון דולר להגנה על תשתיות קריטיות

החברה מתמחה בפתרונות לתשתיות תעשייתיות, ואת הגיוס הנוכחי הובילה קרן ורטקס ■ בדיקת "גלובס": מתחילת השנה 25 חברות אבטחת סייבר ישראליות גייסו 283 מיליון דולר

מומחי אבטחת הסייבר הישראלים ממשיכים להשקיע במומחי אבטחת סייבר ישראלים אחרים, ולא נראה שהשוק הענק הזה חווה האטה בהשקעות שזורמות אליו. המגייסת התורנית היא Indegy שהזרימה לחשבון שלה 12 מיליון דולר, והשלימה מאז הקמתה בשנת 2014 גיוס של 18 מיליון דולר.

את הגיוס הנוכחי הובילה קרן ורטקס ישראל ולקחו בו חלק גם קרן אספקט, חברת השירותים הפיננסיים היפנית SBI. כמו כן, השתתפו בו המשקיעים הקיימים קרן מאגמה והאנג'לים שלמה קרמר ועמיחי שולמן. על קרמר כל מילה נוספת מיותרת. שולמן הוא שותפו של קרמר להקמת אימפרבה (שעכשיו יש הערכות שהיא ממקמת עצמה על המדף), והוא אחד מעשירי תעשיית אבטחת הסייבר שנולדו בישראל. קרמר הוא חבר בדירקטוריון של Indegy.

אינדג'י פיתחה פתרון אבטחה עבור חברות שמשתמשות במערכות בקרה תעשייתיות (SCADA) לתהליכים כמו הפקת אנרגיה, אספקת מים, צנרת להובלת נפט וגז וניהול מערכות אוורור ומיזוג בבניינים, שחשופות להתקפות סייבר שעלולות לפגוע במערכות קריטיות.

הטכנולוגיה של החברה מנטרת פעילות ברשתות בקרה תעשייתיות בזמן אמת, ומאתרת ניסיונות פריצה אליהן עוד לפני שנגרם נזק תפעולי. שלושת מייסדי החברה הם בוגרי תוכנית "תלפיות" ולפני הקמתה עבדו בחברת Stratoscale של אריאל מייסלוס, אחד ממייסדי אנוביט, שנרכשה על ידי אפל.

מבדיקת "גלובס" עולה כי מתחילת השנה 25 חברות אבטחת סייבר ישראליות גייסו 283 מיליון דולר, 12% מהסך. מתחילת החודש הנוכחי, יולי, 7 חברות ישראליות גייסו 68 מיליון דולר - 2 מהן הן חברות אבטחת סייבר ו-2 הן חברות ביומד.

Indegy

שנת הקמה: 2014

מה החברה עושה: אבטחת סייבר על תשתיות תעשייתיות

מייסדים: ברק פרלמן (מנכ"ל); מילה גנדלסמן (סמנכ"ל טכנולוגיות); עידו טריבצקי (סמנכ"ל מו"פ)

סך גיוסי הון עד כה: 18 מיליון דולר

מספר עובדים: 25

בעלי מניות עיקריים: הקרנות אספקט, מאגמה, ורטקס; האנג'לים עמיחי שולמן ושלמה קרמר (מייסדי אימפרבה)

מקור: IVC אונליין והחברה עצמה