הטיפ היומי: מניה ישראלית אטרקטיבית, למרות העליות

באקסלנס ברוקראז' סבורים כי למרות עליית המניה, מסתמן כי השוק עדיין לא הפנים באופן מלא את השינוי שחל באלקו, וממשיכים להמליץ בהמלצת "קנייה"

אלקו / צילום: תמר מצפי
אלקו / צילום: תמר מצפי

אלקו , שבשליטת גרשון זלקינד, היא חברת החזקות שנסחרת בבורסה בשווי של כ-1.2 מיליארד שקל. החברה פועלת דרך שלוש חברות ציבוריות: אלקטרה (בה היא מחזיקה כ-53%), אלקטרה מוצרי צריכה (60%) ואלקטרה נדל"ן (61%). חברות אלו מהוות כ-95% מסך נכסי החברה.

אלקו עברה בשנים האחרונות מהפך חיובי, מה שניכר גם בתשואה הגבוהה של המניה ב-2016 - מעל ל-50%. תשואה זו מציבה את אלקו כאחת מהמניות המובילות ל-2016 ולהערכתנו יש מקום לעלייה נוספת. אלו השינויים המרכזיים שהחברה עברה:

אלקו של פעם - ממונפת, מסוכנת ולא שקופה. בעבר אלקו הייתה מאוד ממונפת. במקביל היא החזיקה נכסים פרטיים שהיה קשה להעריכם, כגון קרקעות בסין ונדל"ן בארה"ב. בנוסף, בחלק מהחברות הבנות ניכרו בעיות: אלקטרה צריכה רשמה הפסדים ואלקטרה נדל"ן נפגעה מהמשבר בארה"ב.

אלקו של היום - כמעט ללא מינוף, שקופה יותר ואחרי מהפך בחברות הבנות. בשנה האחרונה אלקו מימשה ברווח גבוה את רוב נכסיה הבלתי סחירים בסכום שהפתיע לטובה - מעל מיליארד שקל.

בהמשך סגרה את חובותיה הבנקאיים וביצעה רכישה בחזרה של מרבית האג"ח. כיום יחס ה-LTV (חוב לנכסים) נמוך מ-10%. מעבר לכך, החברות הבנות הצליחו להציג שיפור: אלקטרה, המהותית בפורטפוליו, המשיכה להציג צמיחה בהכנסות וברווח. אלקטרה צריכה עברה תהליך התייעלות מסיבי שכלל החלפת הנהלה, פיטורים, צמצום שטחים וכדומה, ואילו אלקטרה נדל"ן מימשה את מרבית נכסיה בהיקף של מעל 5 מיליארד שקל.

מה הלאה? שילוב בין מינוף נמוך, תמחור אטרקטיבי ומיקוד אסטרטגי במקבצי דיור להשכרה בארה"ב ימשיכו לתמוך - מודל ה-NAV הסחיר מגלם אפסייד של כ-30% על הנכסים בנטרול החוב. אמנם מדובר בחברת החזקות ולכן אנו מצפים לראות פער מסוים, אך לחברה מסוג "אלקו של היום" היינו מקצים פער של כ-15%-20% לכל היותר, ולא 30%. בנוסף, אסטרטגיית הצמיחה, הממוקדת בתחום מקבצי הדיור בארה"ב דרך חברת הבת אלקטרה נדל"ן, עשויה להניב אפסייד נוסף שאינו מגולם בתמחור.

לסיכום, למרות עליית המניה, מסתמן כי השוק עדיין לא הפנים באופן מלא את השינוי שחל באלקו ואנו ממשיכים להמליץ בהמלצת "קנייה".

מיכל אלשיך, אנליסטית בכירה באקסלנס ברוקראז'

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם