גיוס של 10 מיליון דולר לחברה ישראלית שמטפלת בזאבת

"חברת Immunarray ערוכה להצלחה בשני שווקים גדולים ובנוסף יכולה להיות רלוונטית למגוון תחומים אחרים בשוק של אבחון מחלות אוטו-אימוניות, שהוא גדול בהרבה מאשר רק לופוס"

פנינה סייפר / צילום: תמר מצפי
פנינה סייפר / צילום: תמר מצפי

חברת אימיונאריי (Immunarray) נמצאת בשלבים מאוחרים של גיוס 10 מיליון דולר לצורך הרחבת כוח השיווק והמכירות לבדיקה שפיתחה לשלילת מחלת הלופוס (זאבת), לצורך בדיקה נוספת בתחום אבחון הלופוס וכן לצורך סיום פיתוח והשקה של בדיקה לאבחון פגיעות ראש, אשר החברה מקווה שתצא לשוק כבר ב-2017.

המשקיעים בסבב הגיוס הם קרן Exigent, קרן VLSI, שותפות ישראלית עם משקיעים ממדינת וירג'יניה וכן משקיע פרטי המתגורר בארץ.

לדברי דונה אדמונדס, מנכ"ל ויו"ר החברה. "אימיונאריי ערוכה להצלחה בשני שווקים גדולים ובנוסף יכולה להיות רלוונטית למגוון תחומים אחרים בשוק של אבחון מחלות אוטו-אימוניות, שהוא גדול בהרבה מאשר רק לופוס".

אימיונאריי החלה לשווק את מוצריה בתחילת השנה, כבר יש לה קוד שיפוי ביטוחי ולדברי אדמונדס, הכנסותיה צומחות יפה מרבעון לרבעון. כיום המוצר של אימיונאריי משווק דרך מעבדה מורשית (אישור CLIA), אבל בהמשך מקווה החברה לפעול להשיג גם אישור FDA.

פנינה סייפר, סמנכ"לית התפעול העסקי של החברה, מסבירה: "המוצר שלנו הוא בדיקה לשלילת לופוס. לופוס היא מחלה אוטואימונית חריפה שמופיעה בעיקר אצל נשים. היום כאשר עולה חשש מלופוס מבצעים בדיקה בשם ANA, אשר ב-10%-20% מהמקרים מאותתת על מחלת לופוס גם כשהנבדקת אינה באמת חולה. לפעמים רופאים מומחים למחלה מסתכלים על אישה שאובחנה כחולת לופוס בבדיקה ואומרים מיד 'זה לא לופוס', אך האישה הזו הגיעה כבר עם האבחנה מרופא המשפחה שלה, ואז יש משבר אמון עם החולה".