מיני-מבחן: מיני קופר קלאבמן - טרנספורמציה מושלמת

איך הפכה הקלאבמן ההיפסטרית לגרסה ההשימושית ביותר של המותג? 

המיני "קלאבמן" היוצאת הייתה אחת המכוניות המוזרות ביותר שבהן יצא לנו לנהוג. החרטום נראה כמו של מיני רגילה אולם ממנו והלאה התרחשו דברים מוזרים. הכניסה למושב האחורי, למשל, התבצעה מבעד לדלתות "התאבדות" צדדיות קצרות, שנפתחו מלפנים-לאחור, הכבידו על הכניסה וגרמו לרכב להיראות כמו מסחרית הובלות קומפקטית. עמודי הגג האחוריים התאפיינו בצביעה אקספרסיבית, שהדגישה את המאסיביות שלהם, והגישה לתא המטען התבצעה בסיוע צמד דלתות שנפתחו מהאמצע החוצה, נוסח כנפי ציפור. בקיצור, היא נראתה כאילו תוכננה על ידי היפסטרים עבור היפסטרים.

במודל 2016, הדלתות האחוריות עדיין נפתחות מהמרכז החוצה אבל שאר הרכב מיישר קו עם העולם המודרני. נתחיל בממדים. זוהי כיום הגרסה הגדולה ביותר במשפחת מיני עם תוספת של כמעט 27 סנטימטרים לאורך לעומת המיני חמש דלתות הרגילה, כמה סנטימטרים לרוחב ובעיקר תוספת של 10 סנטימטרים לבסיס הגלגלים, שעומד כעת על 2.67 מ'. מדובר בשיפור משמעותי במרחב הרגליים והכתפיים בתא הנוסעים, וביחד עם מפתן כניסה גבוה - יחסית ל"מיני" - ודלתות צד בגודל מלא, שנפתחות ונסגרות כעת בצורה מקובלת, תודה לאל, מציע הרכב שימושיות שאינה נופלת מכל האצ'בק מודרנית.

על הדרך זכה עיצוב המכונית למראה יותר מאוזן וקונבנציונלי - עד שמגיעים כמובן לאותן דלתות אחוריות קצרות ומאסיביות, שנפתחות לצדדים. במודל 2016 הן גם מעוטרות בצמד פנסים אחוריים אופקיים וגדולים עם מסגרת מבריקה בנוסח משקפי ראייה וינטג'. היפסטרים כבר אמרנו? תפעול הדלתות הללו די מגושם - במיוחד בסגירה - אבל אין ספק שהן מעניקות לדגם אישיות ייחודית ונוחות הטענה מרשימה.

עיצוב הפנים מקביל לזה של שאר דגמי המיני החדשה ברמות האבזור הגבוהות שלהם, עם ערב רב של צגים עגולים, מתגי תפעול בעיצוב רטרו וטכנולוגיה עילית, שעטופה באיכות ייצור וחומרים של רכבי פאר. גם בידוד הרעשים המשובח ורמת האבזור התקנית, שכוללת בין השאר שני חלונות גג חשמליים, משייכת את המכונית במישרין לטריטוריה של החברה האם ב.מ.וו.

עם ממדים ועיצוב (לפחות ברובו) של רכב "בוגר" ומשקל עצמי של כמעט 1.4 טון, תהינו שמא הקריב המותג את המוניטין הדינמי שלו על מזבח השימושיות. אבל מהר מאוד נרגעו החששות. רכב ההדגמה, בגרסת "קופר S" החזקה, צויד בגרסה האחרונה של מנוע ה-2 ליטר טורבו של ב.מ.וו עם הספק של 192 כ"ס ו-28 קג"מ. לראשונה במותג "מיני" משודך המנוע גם לתיבה האוטומטית בת 8 המהירויות של ב.מ.וו, שמתוכנתת למצבי נהיגה שונים.

עם המנוע והגיר הללו, הקלאבמן ממריאה, תרתי משמע. הזינוק מאפס ל-100 אורך 7.1 שניות בלבד ובמצב הספורטיבי, כל לחיצה, במישור או בעלייה, מניבה דחף אינטנסיבי של GTI חמה בליווי צליל "רעב". אפשר כמובן לבחור גם במצב "Green", עם העברות הילוכים מתונות ותגובת דוושה רפה לטובת צריכת דלק מרשימה, אבל לא לשם כך התכנסנו כאן.

ההגה, שנראה קצת כמו צעצוע הארד-קור מבית פישר פרייס, שולט במערכת היגוי סופר חדה ומדויקת ובשלדה מאוזנת עד כדי התפעלות, שכל תכליתה הוא לגרום עונג לנהג - מבלי להקריב את נוחות הנסיעה.

בשורה התחתונה, נראה שה"קלאבמן" החדשה הפכה מפיל לבן לגרסה השימושית וההגיונית ביותר של משפחת Mini הענפה, מבלי לוותר על ריגושים דינמיים. תג מחיר של 260 אלף שקל לגרסת הקופר S (החל ב-215 אלף לגרסת הבסיס) אינו קל לעיכול, אבל איפה תמצאו עוד דלתות אחוריות מגניבות שכאלה, שדרכן תוכלו לשלוף בקלות את כל אוסף הכובעים, הפוחלצים והעניבות המשובצות שלכם?