משה טרי פנה לביהמ"ש: מבקש למכור 5% ממניות כלל ביטוח

זאת לפי מחיר השוק ■ הנאמן למניות השליטה בכלל ביטוח מעוניין לקדם את מכירת המנה הראשונה מהמניות שבידי אי.די.בי עד 7 בספטמבר

משה טרי / צילום: תמר מצפי
משה טרי / צילום: תמר מצפי

הנאמן למניות השליטה בכלל ביטוח, משה טרי, פנה לבית המשפט במטרה לסלול את הדרך למכירת המנה הראשונה של מניות השליטה בקבוצת הביטוח שבידי אי.די.בי כבר בחודשיים הקרובים, זאת בהתאם למתווה של הפיקוח על הביטוח ולפי מחיר השוק.

על-פי הודעת אי.די.בי, טרי הגיש אתמול (ד') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בקשה דחופה למתן הוראות, במסגרתה הוא מבקש להורות לו למכור 5% ממניות כלל עסקי ביטוח עד 7 בספטמבר, בהתאם למועד שקבעה המפקחת על הביטוח, דורית סלינגר.

כמו כן, טרי מבקש למנות את הברוקר שיבצע עבור הנאמן את המכירה בפועל של מניות אלה, השייכות לקונצרן אי.די.בי, בדרך של מכרז מחוץ לבורסה; או, לחילופין, לנקוט כל פעולה הנדרשת לפי שיקול-דעתו של בית המשפט לצורך מימוש מכירת המניות כאמור, לרבות אך לא רק בדרך של מכירה במסגרת המסחר בבורסה.

בכוונת טרי לקבל את אישור בית המשפט בהיבטים אלה, על-מנת שיוכל לקדם את מתווה המכירה עליו סיכמו האוצר וראשי אי.די.בי מספר פעמים בעבר (כולל הבעלים הקודמים). זאת ללא שיחשוף את עצמו לתביעות משפטיות מצד אי.די.בי ובעלי מניות או חוב אחרים בכלל ביטוח ובאי.די.בי.

נציין כי לאחרונה הבהירה אי.די.בי - ויש שיגידו איימה - כי אם טרי יפעל בהתאם למתווה האוצר, עלולות להיות לכך השלכות משפטיות לגביו.

בכל אופן, טרי פונה לבית המשפט על-מנת שזה ייתן לו הכוונה, וזאת בעיקר מתוך כוונה לקדם מכירה של לפחות 5% ממניות כלל ביטוח שבידי אי.די.בי מדי כל 4 חודשים. טרי מתכוון להוביל את המכירה על-פי מחיר השוק של כלל ביטוח, וללא פרמיית שליטה. הברוקר שאת שירותיו ישכור טרי יודיע למשקיעים מוסדיים כי המניות האמורות עומדות למכירה, במחיר מינימום, בדרך של מכרז לכל המרבה במחיר.

אי.די.בי ציינה בהקשר זה כי היא "לומדת את הבקשה". אולם, באי.די.בי מעוניינים לטרפד את מכירת המניות דרך הבורסה בכל אופן, זאת על-מנת שיתאפשר לה לארגן עסקה אסטרטגית עם רוכש למניותיה שישלם לה פרמיית שליטה. לצורך כך היא אף שכרה לאחרונה בנק השקעות זר.

עם זאת, בשנים האחרונות ניסתה אי.די.בי לעשות זאת ונכשלה יותר מפעם אחת, כך שכלל לא סביר שתצליח להשיג בקרוב רוכש אסטרטגי כאמור.

מניות השליטה של אי.די.בי בכלל ביטוח נמצאות בידי הנאמן טרי מאז אוגוסט 2013. או-אז מינה המפקח הקודם את טרי כנאמן למניות הללו, והפקיע למעשה את זכויות השליטה בכלל ביטוח מידיה של אי.די.בי. זהו צעד דרסטי וחריג במיוחד, שנעשה כתוצאה מקריסתו הפיננסית של הקונצרן תחת נוחי דנקנר.