ת"א ננעלה בירידות קלות; דסק"ש זינקה 22.5%, מדיקל 20%

אירוע רדף אירוע: פיגוע קשה בריביירה הצרפתית וניסיון הפיכה - שכשל, בטורקיה ■ אי.די.בי בדרך למכירת החזקותיה באדמה לכמצ'יינה הסינית תמורת כ-230 מיליון דולר ■ מדריך תעודות סל

הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר

המסחר בבורסת תל-אביב ננעל היום (א') בנטייה לירידות קלות לאחר סוף שבוע סוער בעולם ועל רקע נעילה מעורבת ביום שישי האחרון בוול סטריט. מניית דסק"ש  מזנקת בחדות על רקע הערכות לעסקת ענק שנרקמת, ועל כך בהמשך.

 

אירוע רדף אירוע בסוף השבוע, עם פיגוע קשה בריביירה הצרפתית ביום ה' בלילה וניסיון הפיכה - שכשל, בטורקיה בליל שבת.

"אני לא רואה השפעה מהותית על השוק הישראלי שמושפע בעיקר מביצועי החסר של מניות הפרמצבטיקה. השפעת סוף השבוע האלים על השוק הישראלי יהיו מתונות - אם בכלל. צריך לזכור שאנחנו בחודשי הקיץ - עונת המלפפונים - ולכן אני גם לא צופה תנודתיות גבוהה". כך אמר אמש דניאל רפפורט, מנהל תחום נגזרים בלאומי שוקי הון.

לגבי השוק המקומי, העריך רפפורט כי הבורסה בישראל סובלת מביצועי חסר בעיקר בשל ביצועי החסר של חברות הפרמצבטיקה שמשקלן במדד ת"א 100 הוא 25% (טבע, מיילן, פריגו ואופקו). ההשפעה עלינו לא תהיה מהותית, הבורסה בתל אביב נתנה בשבוע שעבר ביצועים יפים ולכן אנחנו מעריכים שיכול להיות ריבאונד של השוק אבל בסך הכל השוק הישראלי צפוי לתת ביצועים סבירים ולכן ההמלצה שלנו נותרת - להשאיר חשיפה לשוק המניות בוודאי כל עוד סביבת הריבית נותרת נמוכה".

 

פעילים בשוק ההון: הפיגוע בצרפת מטריד יותר מטורקיה

מדד חודש יוני עלה ב-0.3%, כך הודיעה שלשום הלשכה המרכזי לסטטיסטיקה. בחישוב של 12 החודשים האחרונים קצב האינפלציה עומד עדיין מתחת לאפס: מינוס 0.8%. מתחילת השנה לעומת זאת לא נרשם שינוי במחירים.

בין עליות המחירים הבולטות ענפי ההלבשה וההנעלה (8.3%), התחבורה (1%), תרבות ובידור (0.6%). ירידות בולטות נרשמו בירקות ופירות טריים (4.4%), רהיוט וציוד לבית (0.6%) ומזון (0.5%).

ועוד עניין: בסין פורסמו בסוף השבוע נתוני מאקרו חיוביים שהצביעו על צמיחה בקצב שנתי של 6.7%, נתון גבוה מהתחזיות האופטימיות של האנליסטים שצפו צמיחה בקצב שנתי של 6.6%.

עסקה משמעותית לאי.די.בי (IDB): על פי הערכות היום בשוק, החברה עתידה להודיע על עסקה למכירת החזקותיה (40%) בחברת אדמה (לשעבר מכתשים אגן) לתאגיד כמצ'יינה הסיני תמורת כ-230 מיליון דולר. נציין את דסק"ש, המחזיקה באדמה.

מניות הגז דוגמת אבנר , דלק קידוחים  ורציו  נסחרות על רקע האירועים בטורקיה וניסיונות הערכה האם תיפגע היציבות במדינת הענק. בשוק מעריכים כי טורקיה הינה אחד המפתחות העיקריים לפיתוח "לוויתן".

מדיקל  דיווחה הבוקר על קבלת אישור מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) לשיווק של מכשיר ה-ActiveCare@Home, הדור הבא של מכשיר הדגל של החברה ActiveCare+SFT. המכשיר מיועד למניעת היווצרות קרישי דם בקרב חולים לאחר ניתוח אורתופדי להחלפת ירך וברך, באופן ישיר למטופל לשימוש ביתי מחוץ לבית החולים.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]