העליון דחה את ערעורו של גואל רצון: ירצה 30 שנות מאסר

רצון הורשע ב-15 מתוך 16 העבירות בהן הואשם, וביניהן אונס בנסיבות מחמירות, עבירות מין במשפחה, מעשי סדום ומעשים מגונים, ב-6 מתוך 7 המתלוננות - נשותיו, שחלקן הן גם בנותיו

גואל רצון / צילום: דרור עינב
גואל רצון / צילום: דרור עינב

בית המשפט העליון דחה הבוקר (ב') את ערעורו של גואל רצון, שהורשע בשורת עבירות מין חמורות ב-6 נשים, והותיר את עונשו, 30 שנות מאסר בפועל, על כנו.

רצון ערער על הכרעת הדין ועל גזר הדין. בנו, יגאל רצון, אמר לאחר שמיעת החלטת השופטים כי הוא בהלם: "חשבתי שנקבל בשורה טובה", ציין.

עורכות הדין שלומציון מנדלמן-גבאי ורויטל קוצר, המייצגות את רצון מטעם הסנגוריה הציבורית, מסרו כי מדובר בעונש קשה, וכי רצון מאוכזב. "חשוב לזכור שבית המשפט המחוזי בתל-אביב זיכה אותו מעבירה של החזקה בתנאי עבדות, והפרקליטות בחרה שלא לערער על כך".

בתחילת ספטמבר 2014, לאחר 4 שנות דיונים, הורשע רצון ב-15 מתוך 16 העבירות שבהן הואשם, ובהן אונס בנסיבות מחמירות, עבירות מין במשפחה, מעשי סדום ומעשים מגונים, ב-6 מתוך 7 המתלוננות שהעידו נגדו - נשותיו, שחלקן הן גם בנותיו. כמו כן, הוא הורשע בקבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות.

בכתב האישום החמור שהוגש נגד רצון, שלו נולדו 40 ילדים מנשותיו השונות, נכתב כי במשך שנים הוא "יצר לעצמו מעמד של כל-יכול כלפי נשותיו וכמי שבעל יכולות ריפוי, הרס וקללה, ובאמצעות אלה שלט בחייהן של נשים באופן מוחלט, ברגשותיהן ובתפקודן".

בגזר הדין, שניתן באוקטובר 2014, נכתב כי "לנוכח מספר העבירות החמורות שבהן הורשע הנאשם, לו היינו פוסקים בנפרד לכל אישום ואישום, העונש היה עומד על מספר תלת-ספרתי. לפיכך אין מנוס מקביעת עונשו באופן שבו תקופות המאסר יחפפו במידה רבה זו את זו".

עונש המאסר של רצון נספר החל מיום מעצרו בינואר 2011. עוד נגזרו על רצון 30 חודשי מאסר על-תנאי ומתן פיצוי למתלוננות בסכום כולל של 470 אלף שקל.