הישג להגנה: נכסי הנדל"ן של משפחת מצגר ישוחררו מחילוט

עורכי דינו של הרב הראשי לישראל לשעבר, הנאשם בשוחד: "הניסיון לייחס את כספי השוחד לדירות של הרב מצגר נתפר בתפרים גסים שלא עמדו במבחן המציאות"

הישג ראשון לצוות ההגנה של הרב הראשי לשעבר יונה מצגר, בראשות עורכי הדין טל גבאי ויהודה פריד: לאחר שבפרקליטות דרשו לחלט את כלל הנכסים שנתפסו על-ידי גורמי האכיפה, ובמרכזם דירות בני משפחתו של הרב מצגר וחשבונות בנק בהם הוחזקו כספים של הרב ורעייתו במיליוני שקלים - הודיעה הפרקליטות כי נכסי הנדל"ן של משפחת מצגר ישוחררו מחילוט

בהודעה לבית המשפט מטעם צוות התביעה, בראשות המשנה לפרקליט מחוז ירושלים, עו"ד דניאל ויטמן, נכתב כי "המשיבה מסכימה לשחרר את התפוסים המופיעים בסעיפים 5,6, 7 ו-9 לבקשת החילוט".

את השינוי בעמדתה מסבירה בפרקליטות ב"בדיקות נוספות לגבי הנכסים" שנערכו לאחרונה, אולם בצוות ההגנה המשפטי דחו היום (ג') את טענות הפרקליטות ואמרו כי "החלטת המדינה לשחרר את הנכסים מהווה רוח גבית משמעותית לטענתנו, לפיה הנכסים נתפסו מראש בחוסר סמכות ובחוסר פרופורציה. מצער שהדבר לא נעשה זה מכבר ללא צורך בעתירה לבית המשפט".

"היום כבר מתחיל להיות ברור לכל מי שלא הפנים, שאין כספי שוחד, מהטעם הפשוט שהרב לא קיבל שוחד", אמר עו"ד טל גבאי. עמיתו לצוות ההגנה, עו"ד יהודה פריד, הוסיף: "הניסיון לייחס את כספי השוחד לדירות של הרב מצגר נתפר בתפרים גסים שלא עמדו במבחן המציאות".

ביום חמישי הקרוב צפוי דיון בפני השופט אריה רומנוב סביב הדרישה של צוות ההגנה לשחרר מתפיסה את יתר הנכסים שרשומים על שמם של הרב מצגר ורעייתו, וכן מאות אלפי שקלים שהוחזקו בחשבונות הבנק של הרב ורעייתו.

"המשך תפיסת החשבונות, בהם כספים שצברו במהלך השנים הרב ורעייתו כחוק וביושר, הוא בבחינת ענישה ופגיעה בלתי מידתית ברב ובבני משפחתו", אמרו בצוות ההגנה של הרב.

בסביבתו של הרב מסרו בתגובה: "מדובר בשורה משמחת שמעודדת את אוהדיו של הרב ובני משפחתו, לקראת השלבים הבאים במשפט".

כתב האישום נגד הרב מצגר הוגש בחודש אוקטובר האחרון, והוא מייחס לו ביצוע עבירות שוחד, מירמה ועוד בעת שכיהן בתפקידו כרב הראשי. כתב האישום מציג את מצגר כאיש ציבור מושחת מן היסוד לכאורה, ובמסגרתו טוענת המדינה כי מצגר ביצע לכאורה במהלך שנות כהונתו כרב הראשי לישראל עבירות רבות, ובהן קבלת שוחד, הפרת אמונים, קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, גניבה בידי מורשה, קשירת קשר לביצוע פשע, הלבנת הון ועבירות מס, תוך שהוא פועל במסגרת תפקידו ומנצל את מעמדו הרם.

במהלך ביצוע העבירות וכתוצאה מהן, נטען, קיבל הרב לכאורה סכומי שוחד בסך כולל של כ-8 מיליון שקל (כ-10 מיליון בשיערוך להיום), ומתוכם נטל לכאורה לכיסו סך של כ-5 מיליון שקל (כ-7 מיליון בשיערוך להיום). במרבית המקרים, נטען, שימש חיים אייזנשטט, נהגו האישי של הרב מצגר, כשליחו לקבלת כספי העבירות.