מדוע התפטר מנכ"ל גבעות, ומי התנגד למינוי דח"צים בקבוצת לוזון?

וגם: אחרי שהתמודד מול יינות ביתן על רכישת מגה, לשלום שמחון יש יינות משלו

שמואל בקר / צילום: תמר מצפי
שמואל בקר / צילום: תמר מצפי

מדוע התפטר מנכ"ל גבעות?

אביגדור מעוז הגיש התפטרותו ליו"ר גבעות בצירוף מכתב חריף במיוחד

דירקטוריון חברת חיפושי הגז והנפט גבעות הודיע היום (א') על התפטרותו של מנכ"ל החברה, אביגדור מעוז.

במכתב שכתב מעוז ליו"ר גבעות, שמואל בקר, שצורף להודעת התפטרותו, כתב מעוז: "אין זה סוד שכמעט שנה הדירקטוריון נמצא במעין תיקו וללא יכולת הכרעה. דירקטור אחד עושה ככל העולה על רוחו, ואין פוצה פה ומצפצף. הגדיל לעשות אותו דירקטור והחל מכתב את הממונה על הנפט ואנשיו, ללא סמכות וללא רשות. דבר זה גורם נזק אדיר לשותפות, בזה שהתמונה המצטיירת אצל הממונה היא שמצד אחד ישנו המנכ"ל שהוא הדובר הרשמי של השותפות, ומצד שני ישנו דירקטור שמביע את עמדתו ההפוכה. יתרה מזאת, מכיוון שהדירקטוריון לא הביע עמדה בעניין זה, למרות שהתכנס לדון בהתנהגותו של אותו דירקטור, יכול הממונה לחשוב שאולי הדירקטור מיצג את השותפות ולא המנכ"ל".

מעוז, לשעבר מנכ"ל משרד הפנים ומנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, התפטר בחודש מאי מניהול השותף הכללי של גבעות, אולם המשיך לכהן כמנכ"ל השותפות. עלות העסקתו ב-2015 עמדה על 140 אלף שקל.

כעת נותר רק להבין על איזה דירקטור הוא מדבר.

שמואל בקר / צילום: תמר מצפי
 שמואל בקר / צילום: תמר מצפי

משפחת אדלסבורג שמה רגל

יוסף ואורי אדלסבורג התנגדו למינויים של 3 דח"צים בקבוצת לוזון

אחרי הסכסוך שפרץ בין משפחת אדלסבורג לבין עמוס לוזון, בעל השליטה בקבוצת לוזון (לשעבר קבוצת א. דורי), אדלסבורג הכשילה באסיפת בעלי מניות קבוצת לוזון שהתקיימה בימים האחרונים את מינויים של 3 מועמדים לתפקיד דירקטור חיצוני בקבוצת לוזון.

מדובר על רוני קליינפלד, שבעבר ניהל את עיתון "מעריב" ואת חברת המוזיקה הד ארצי; ישראל סביון, מנכ"ל הגרנד קניון שבחיפה; ולימור בלדב, בעלת משרד עורכי דין ודירקטורית במספר חברות ציבוריות.

מפרטי ההצבעה שפרסמה קבוצת לוזון עולה כי אדלסבורג, באמצעות חברת אדלטק, המחזיקה בכ-8% מהון המניות של קבוצת לוזון, הייתה היחידה שהצביעה נגד מינוי השלושה.

באחרונה פנתה אדלטק, של יוסף ואורי אדלסבורג, לקבוצת לוזון בהצעה למנות את חבר הכנסת לשעבר אהוד רצאבי (שינוי) לדירקטור חיצוני בחברה, אולם לטענתה, קבוצת לוזון לא התייחסה לפנייתה של אדלטק ולא עדכנה את הציבור בנושא. לקראת אסיפת בעלי המניות פנתה אדלטק שוב ללוזון בדרישה להוסיף את הנושא לסדר יומה של האסיפה.

קבוצת לוזון עוסקת בעצמה ובאמצעות החברה-הבת דורי בנייה בניהול ובביצוע פרויקטים קבלניים ובייזום, פיתוח, הקמה ומכירה של פרויקטים - בעיקר בתחום הנדל"ן בישראל וגם בפולין.

אהוד רצאבי / צילום: איל יצהר
 אהוד רצאבי / צילום: איל יצהר

לאן ההיי-טק ממריא?

בכירי עולם התעופה וקרנות ההון סיכון נהנים מאוכל טיסה

היי-טקיסטים נוהגים להרבות בטיסות, אבל לגמרי בלי קשר לכך, ביום חמישי האחרון נצפו במתחם Rise בתל-אביב שלל אנשי ונשות היי-טק כמו גם בכירי עולם התעופה, כשכרטיסי טיסה בידיהם.

הסיבה: השקתה של תוכנית Navigator, אותה השיקה קוקפיט, זרוע החדשנות של אל-על.

עסקינן בתוכנית בינלאומית הפונה לסטארט-אפים מעולם התעופה והתיירות. היא מתקיימת בשיתוף ג'ט בלו (Jet Blue) ותתקיים כאן, בישראל ובסיליקון וואלי בקליפורניה.

בממריאים: תמי מוזס-בורוביץ, סגנית יו"ר הדירקטוריון ובעלת השליטה באל-על; דוד מימון, מנכ"ל אל-על; היזם טל ברנוח, מייסד קרן דיסרפטיב; הנרי חן ויינשטיין, מנכ"ל קוקפיט, שרמז בדברים שנשא כי שיתוף-הפעולה הזה הוא תחילתו של שיתוף-פעולה עם חברות בינלאומיות נוספות; ראג' סינג, מנהל ההשקעות של ג'ט בלו טכנולוגיות; סטפן אורבך, מנכ"ל לופטהנזה סיסטמס; נציגי קרנות ההון סיכון - אלון ליפשיץ מבלאמברג; ירון קרמי מקרן מבריק; ואחרים.

המוזמנים התכבדו באירוע מתפריט עשיר ממנו נהנים בדרך-כלל הטסים בטיסות אל-על.

לחיי החיים שאחרי - 1

אחרי שהתמודד מול יינות ביתן על רכישת מגה, לשלום שמחון יש יינות משלו

שלום שמחון יכול להרים כוסית. מי שרק לפני 3 שנים נפרד מהכנסת אחרי תקופה ארוכה בה כיהן בין היתר כשר התמ"ת, הופך בימים אלה תחביב ישן למקצוע ומקים בביתו את יקב שמחון. באחרונה עלה שמו של שמחון לכותרות לאחר שקבוצה בראשותו הייתה ממגישות ההצעות לרכישת מגה מול יינות ביתן, שבסופו של דבר רכשה את הרשת. לשמחון, מתברר, יש עכשיו יינות משלו.

היום, לדבריו של שמחון, הוא מעדיף לעשות לביתו, וליתר דיוק לעשות שם יין. "כבר מ-2009 אני מייצר יין לחברים", מודה שמחון, "בהתחלה זה היה בחצר, וב-2011 נטעתי כרם משלי. היום הבן שלי ואני מנסים לחשוב איך להפוך יקב חברים למסחרי. נכון להיום יש לנו בכרם קברנה סוביניון, ובימים הקרובים אטע כרמים לזנים של יינות לבנים - ריזלינג וגוורצטרמינר".

ביום חמישי האחרון הצפינו כמה מחבריו של שמחון כדי לטעום ולפרגן. הגיעו עד מושב אבן-מנחם: רמזי גבאי, יו"ר מכון היצוא; עו"ד ציון אמיר; גיא רוטקופף, מנכ"ל איגוד חברות הביטוח; צחי דותן, מנכ"ל מועצת גפן היין; עליזה כהן, ששימשה כראש המטה של שמחון; וענת בסון, מנהלת הלשכה.

"הם באו כי הם חברים שלי", אומר שמחון. "התחלנו בביקור ביקב שלי והמשכנו לעוד יקבים. היינו ביקב אדיר וביקב רמות נפתלי, שם איציק כהן, היינן, היה המדריך שלי".

קריירה חדשה? שמחון לא ממהר לצאת בהכרזה. "אני עושה את זה בעיקר לילדים, והבן שלי, גל, מנהל את זה. מה שבטוח - אני ממש לא מתגעגע לפוליטיקה". 

ענת בסון, גל שמחון, עליזה כהן, שלום שמחון, רמזי גבאי, ציון אמיר וגיא רוטקופף / צילום: גל שמחון
 ענת בסון, גל שמחון, עליזה כהן, שלום שמחון, רמזי גבאי, ציון אמיר וגיא רוטקופף / צילום: גל שמחון

לחיי החיים שאחרי - 2

מדוע המנכ"ל היוצא של משרד התחבורה לא צריך פייסבוק?

במשרד התחבורה הרימו בשבוע שעבר כוסית, והפעם רשמית, לכבודו של עוזי יצחקי, המנכ"ל הפורש, אשר מסכם 22 שנים במשרד, בהן כיהן בתפקידים מגוונים.

הודו, בירכו ואיחלו דרך צלחה: ישראל כ"ץ, שר התחבורה; אבי ניסנקורן, יו"ר ההסתדרות; אמי פלמור, מנכ"לית משרד המשפטים; שי באבד, מנכ"ל משרד האוצר; ורד סוויד, מנכ"לית הרשות למעמד האישה במשרד ראש הממשלה; שלמה בן אליהו, מנכ"ל משרד החקלאות; עו"ד אבי ליכט, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה; לאה ורון וטמיר כהן, מנהלי ועדות הכספים והכלכלה בכנסת; וכמובן קרן טרנר, שתחליף את יצחקי בתפקידו.

למתעניינים שביקשו לשמור על קשר הסבירה טרנר כי ליצחקי אין פייסבוק, מכיוון שהוא רשת חברתית בעצמו. "הוא מכיר את כולם ומטפל בכל בעצמו", אמרה.

כ"ץ ויצחקי , במרכז / צילום: שרון בלס
 כ"ץ ויצחקי , במרכז / צילום: שרון בלס