מדד הפרסומות של יו-טיוב ביוני: התעוזה של שטראוס משתלמת

מדד יו-טיוב לחודש יוני: שטראוס כובשת את שלושת המקומות הראשונים, המהלך של סופר-פארם עם הביוטריות זוכה להצלחה, ומזכירתו של שוקה שוברת גם את האינטרנט

סדרות פרסומת הולכות ומתבררות כבון-טון החדש בכל הקשור לעשייה פרסומית באינטרנט - כך לפחות מתברר ממדד הפרסומות של יו-טיוב לחודש יוני. את ההוכחה אפשר לראות בעובדה ש-4 מתוך 5 הקמפיינים המדורגים הם סדרות של 4-6 סרטונים. המשותף לרובם: הם צברו מספר גבוה של צפיות, אבל גם אחוז גבוה של צפיות אורגניות, כלומר - אנשים שבחרו לצפות בסרטון הראשון, המשיכו לצפות גם בסרטוני ההמשך.

מאחר שבדרך-כלל סרטונים אלה הם חלק ממהלך אחד שלם וכולל, הסדרה מוצגת במדד כמהלך ולא כסרטון בודד.

התעוזה של שטראוס משתלמת

אין ספק כי אחת המפרסמות שמעזה להעז בשנים האחרונות בפרסום בכלל ובדיגיטל בפרט היא שטראוס, והחודש זה בא לידי ביטוי בכך שלא פחות מ-3 סרטונים במדד הם שלה - לרבות המקום הראשון שבאופן לא מפתיע הוא הסדרה שיצר יוצר הרשת רועי כפרי למותג מילקי. הפרסומת זוכה גם להיקפי צפייה גבוהים אבל גם לאחוז אורגני מאוד לא שגרתי - רבע מהצפיות בסדרת הסרטונים יחד הן אורגניות, כלומר אנשים לא ראו בזה פרסומת אלא תוכן לכל דבר.

משהו על התפיסה של הפרסומת כתוכן אפשר ללמוד מהנתונים הבאים: אף על-פי שהסרטון עצמו באורך לא שגרתי לפרסומת, כ-1.52 דקות, זמן הצפייה הממוצע בסרטונים עמד על 1.26 דקות. המשמעות היא שחלק לא מבוטל מהצופים בחרו לצפות בסרטונים כמעט עד הסוף. מי שצפה בסרטון ביו-טיוב גם היה אקטיבי ושיתף אותו: הסדרה זכתה להיקף גבוה של יותר מ-2,500 שיתופים מיו-טיוב. 

מהלך נוסף של שטראוס המשתלב בדירוג במקום השני הוא למותג "כיף-כיף פצפוצים". שטראוס השיקה חטיפים חדשים עם אייקונים, שהגדרתם הפרסומית הייתה "אייקונים שיעזרו לכם להחליט מה לעשות עם החיים שלכם". ההשקה לוותה בקמפיין דיגיטלי שכלל סדרת סרטונים המובלת על-ידי שתי דמויות - "הרצל החייזר" ו"איציק חד-קרן" (בובת סוס מדברת). בשני הסרטונים נמנע הדילוג על הפרסומת בזכות הצבת סוגיית הדילוג כבר בתחילת הסרטון, כשגם החייזר וגם הסוס מתחילים את הפרסומת במילים "לא לדלג, לא לדלג, לא לדלג", ורק אחר-כך עוברים לתוכן עצמו.

זוהי פרסומת ללא טאלנטים מוכרים וללא יוצרי רשת, ועדיין - בזכות פיצוח קריאטיבי שמדבר לקהל היעד, הם הגיעו לאחוז אורגני הכי גבוה החודש - 27% (אחד הסרטונים בסדרה אפילו הגיע ל-36% צפייה אורגניים). בזכות אחוזי הצפייה הגבוהים יו-טיוב זיהתה אותם כתוכן שאנשים רוצים לצפות והכניסה אותם ל-suggested video, מה שכנראה תרם גם הוא להיקף הצפיות הגבוה. 

קמפיין נוסף של שטראוס המשתלב במדד הוא סדרת הפרסומות בכיכובם של השף מושיק רוט והקומיקאי דובדבני. מדובר למעשה במהלך תוכן לכל דבר, כאשר הפרסומות הן בפורמט סדרה של 6 פרקים המיועדת לחובבי אוכל, במסגרתה מבקרים השניים במקומות שונים ביוון ומתחקים אחר מוצאו של היוגורט. הסדרה רושמת 700 אלף צפיות ו-12% צפיות אורגניות.

לא מתעייפים משני כהן

מהלך האקדמיה לביוטריות של סופר-פארם, שכלל מפגשים של נערות עם דמויות מובילות בתחום היופי, בהן גם ביוטרית ידועה מאנגליה, שלי גפני, אשלי בקשי ועוד, הפך לסרטון יו-טיוב שהועלה מדי שבוע וזכה יחד להיקף של חצי מיליון צפיות. 

נראה כי הקהל הרחב לא מתעייף מלצפות בשני כהן בתפקיד מזכירתו של שוקה, ופרט לכך שהוא מכתיר את הסרטון שבו היא אוכלת את דפי ההצעה המתחרה כבר 10 שבועות כפרסומות האהובה ביותר בטלוויזיה, הוא ממשיך לצפות בה גם באינטרנט. הקמפיין של 9 מיליון עלה בחודש יוני ליו-טיוב והגיע לאחוזי צפייה גבוהים של 1.6 מיליון צופים עם 8% צפיות אורגניות. 

מתודולוגיה

מדד פרסומות הווידאו המובילות של "גלובס" ויו-טיוב בישראל מבוסס על מדד פרסומות עולמי של גוגל ויו-טיוב, שמשקלל כמה קריטריונים כדי לקבוע מהן הפרסומות הקריאטיביות ביותר שאנשים בוחרים לצפות בהן מדי חודש. הדירוג כולל רק פרסומות שעלו לאוויר בחודש שנבדק.

עם הקריטריונים נמנים מספר הצפיות, אחוז הצפייה (בכמה זמן מהמודעה אנשים צפו) ואחוז הצפיות הן בתשלום והן לא בתשלום.