"תראו, חכו, יהיה טוב"

השר כחלון, בינתיים ההישג הגדול ביותר שלך הוא מחיקת הישגיו של יאיר לפיד

משה כחלון / צילום: איל יצהר
משה כחלון / צילום: איל יצהר

שר האוצר, משה כחלון, התארח אמש (מוצ"ש) בתוכנית "גב האומה" בערוץ 10. היה מצחיק. ראינו שוב כמה הוא נחמד. השתלב יפה עם הסאטיריקנים המעולים של התוכנית. הביא כמה בדיחות משלו, לא רעות. במיוחד על קודמו בתפקיד, ח"כ יאיר לפיד - מה שגרם הרבה נחת למגיש ועורך התוכנית, ליאור שליין.

ניסה ועשה

לו השתתפתי בתוכנית, הייתי אומר לכחלון דבר כזה: בינך לבין לפיד יש הבדל אחד גדול, תהומי: לפיד, לפחות, ניסה. וגם עשה והגיע להישגים, שאתה ושותפיך מוחקים עכשיו מספר החוקים. כמו, למשל, לימודי הליבה לחרדים. נשאלת על כך בתוכנית, ונתת הסבר שהיה כל-כך מגומגם ומעושה, שיותר טוב אם לא היה נאמר. מי שהכין אותך לשאלה הזאת לא עשה עבודה טובה.

עיתוי הלגלוג

היוזמות של לפיד לא תמיד הצליחו, אבל בחלקן הצליח לצבור הישגים, בעיקר בתחום היחסים בין מוסדות דת לאוצר המדינה. מה אתה, כחלון, עושה כיום? עוסק במחיקת ההישגים של לפיד, כדי לשאת חן וחסד בעיני הדתיים. אני חושב, כחלון, שלפני שאתה מלגלג על אחרים תדאג לעשות משהו שיבדיל אותך לטובה מהם.

כיום אתה נבדל בעיקר לרעה - עם הבטחות ש"תראו, חכו, יהיה טוב". או.קיי, אז מה בוער לך ללגלג? כשתמלא את הבטחותיך (או אפילו חלק קטן מהן), כשתגיע להישגים כלשהם - אז תבוא ותפעיל את נחמדותך נגד אחרים. בינתיים ההישג הגדול שלך הוא מחיקת הישגיו של לפיד.

החזון והמועד

בין השאר דובר ב"גב האומה" על תוכניתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לדחות את שידורי תאגיד השידור החדש. אתה אמרת, גם אצל שליין, שמדובר בבזבוז גדול של כספי ציבור, ושאתה לא תסכים לכך. זה נשמע יפה, אבל עוד חזון למועד. אנחנו, הציבור הישראלי, שבעים מהבטחות כאלה שאינן ממומשות. בוא נהפוך את הסדר אצלנו: קודם מימוש הבטחות - ואחר-כך זחיחות. זה נראה לך, כחלון?

"אין מניעה" לדיקטטורה?

וגם: אתה, כחלון, יודע שנתניהו מחזיק עכשיו ב-4 תיקים בממשלה (חוץ, כלכלה, תקשורת ושיתוף-הפעולה האזורי). בג"ץ שהוגש על-ידי לפיד נגד מצב זה נדחה ברוב קולות. אבל שוב - אתה, גם בעניין זה, לא עשית דבר. לא משנה ששני שופטים חשבו ש"אין מניעה" משפטית; זה לא אומר שמדובר במצב תקין מבחינה ציבורית ודמוקרטית. כי אם נתניהו יחליט ש"אין מניעה" שישתלט על כל התיקים, ואתה כחלון ודומיך לא תעשו דבר - אז אנחנו מקבלים דיקטטורה, בתמיכת שופטים ושרים "אילמים" כמוך.