נעילה חיובית בבורסות אירופה; מניית אורנג' צנחה 3.7%

ביפן דווח כי הממשלה תשיק תוכנית תמריצים פיסקלית בהיקף של כ-6 טריליון ין - המשקיעים ציפו ליותר ומאוכזבים ■ מחר: פרסום החלטת הריבית של הפד

בורסות אסיה / צילום: רויטרס
בורסות אסיה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ג') בעליות שערים, לאחר שנפתח במגמה מעורבת על רקע נעילה מעורבת בבורסות אסיה. המסחר בבורסות אירופה ובוול סטריט ננעל אמש בירידות.

 

תשומת הלב של המשקיעים מתמקדת בשני אירועים מרכזיים שיתקיימו השבוע: פגישת הריבית והמדיניות המוניטרית של הפד וההודעה על הריבית של הבנק המרכזי ביפן. לפי התחזיות בשוק, הבנק היפני יוציא אל הפועל תמריצים פיסקליים ומוניטריים נוספים במטרה להחליש את הין, שהתחזק לאחר הברקזיט, ובמטרה לעודד את הצמיחה.

ועידת השוק הפתוח של הפד תתכנס היום לישיבה בת יומיים ותכריע מחר (ג') האם להעלות את הריבית. אומנם קונצנזוס המשקיעים מצביע על כך שהבנק לא יפעל החודש ויותיר את שיעור הריבית הנוכחי על כנו, אך מעניין יהיה לראות האם הטון של בכירי הבנק השתנה ולשמוע את נימוקי ההחלטה של יו"רית הפד ג'נט ילן.

מניית ענקית האנרגיה בריטיש פטרוליום  (BP) נסחרת בירידות לאחר שהחברה הודיעה היום כי הרווח ברבעון השני שלה עמד על 720 מיליון דולר, לעומת 1.3 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. ברקע, הירידה במחירי הנפט בימים האחרונים שהשפיעה גם היא על המניה.

המסחר בבורסות אסיה ננעל היום במגמה מעורבת כאשר מדד הניקיי ירד בחדות ואילו הבורסות בשנחאי, בהונג קונג ובדרום קוריאה נסחרו בעליות. 

 

הין היפני מתחזק מול הדולר ונסחר סביב ה-104 ין לדולר. זאת, על רקע דיווח בתקשורת היפנית שלפיו ממשלתו של שינזו אבה תזרים באופן ישיר לכלכלה 6 טריליון ין (56.7 מיליארד דולר) - אך באופן הדרגתי בשנים הקרובות. למרות שמדובר בהיקף כפול ממה שהעריכו תחילה, המשקיעים לא מקבלים את הדיווח בחיוב משום שהציפיות בשוק היום לתמריץ פיסקלי גבוה ומיידי יותר בהיקף של כ-10-20 טריליון ין.

בצד המוניטרי, ביום שישי, כאמור, יפרסם הבנק המרכזי היפני את החלטת הריבית והמשקיעים ממתינים בכיליון עיניים לראות האם הבנק ייענה לציפיות שלהם ויפחית את הריבית לצד הגדלה של תוכנית רכישות האג"ח.

מניות היצוא היפניות נסחרו היום בירידות חדות בצל התחזקות הין. נציין את טויוטה , ניסאן  וסוני .

הנפט ממשיך לרדת היום לאחר שאמש צנח לשפל של שלושה חודשים. מניות האנרגיה באסיה ובאוסטרליה הגיבו בירידות. נציין את סאנטוס , וודסייד  ואינפקס .