איימן עודה לנתניהו: ערביי ישראל מצליחים למרות ההסתה שלך

לאחר סרטון התנצלות של נתניהו לציבור הערבי, יו"ר הרשימה המשותפת פרסם סרטון תגובה משלו: "מצאתי לנכון להתיישב גם מול ספרייה ולהעביר לך מסר" ■ "לא רוצים להיות אזרחים סוג ב' במדינה גזענית וכובשת" 

ח"כ איימן עודה / צילום: דוברות הכנסת
ח"כ איימן עודה / צילום: דוברות הכנסת

לאחר שפרסם ראש הממשלה נתניהו סרטון התנצלות לציבור הערבי על הסרטון מעורר המחלוקת מיום הבחירות לכנסת בו הזהיר כי "הערבים נוהרים לקלפיות", פרסם הבוקר (ג') יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה סרטון תגובה. "שמעתי את דבריך אתמול, ומצאתי לנכון להתיישב גם מול ספרייה, ולהעביר לך מסר בחזרה בשם הציבור הערבי", אמר עודה.

"רציתי לספר לך שלמעלה ממאה אלף אזרחים ערבים שגרים בכפרים הלא מוכרים בנגב, נבצר מהם להאזין לדבריך, לא בעברית וגם לא באנגלית, פשוט בתיהם אינם מחוברים לחשמל", הוסיף עודה. "אין להם אפילו מים זורמים בצינורות. ולא לדבר על מערכת חינוך מוסדרת, בריאות או כבשים סלולים".

בסרטון מאשים עודה את נתניהו בקיפוח ואפלייה נגד הציבור הערבי. "גם אני כמוך גאה בהישגים יוצאי הדופן שלנו, בגברים ובנשים שמצליחים למרות האפליה והקיפוח ולמרות ראש ממשלה שמסית כנגדם באופן קבוע להתרומם להצלחות יוצאות דופן בכל תחומי החיים", אמר.

"הופתעתי לשמוע שאתה מתגאה בסופרים ובמשוררים שאתם אוסרים עלינו ללמוד בבתי הספר ואפילו מתגאה בחברי הכנסת הערבים, אותם ח"כים שהאשמת בכך שהם צועדים עם דגלי דאע"ש ורק לפני שבוע חוקקת חוק במיוחד עבורנו, כך שגם אם לא נעבור על אף חוק, הח"כים יוכלו לבחור להדיח אותנו מהכנסת", אמר ח"כ עודה.

"אבל אדוני ראש הממשלה בדבר אחד אתה צודק, אנחנו באמת רוצים להיות חלק מהחברה אך אולי אני אפתיע אותך עכשיו שאומר, שאנחנו לא רוצים להיות אזרחים סוג ב' במדינה גזענית וכובשת", סיכם עודה. "אנחנו בני המקום ואנחנו בסך הכל רוצים לחיות במדינה שיוויונית ודמוקרטית שבה נהיה אזרחים שווי זכויות ונחיה בכבוד ושותפות עם האזרחים היהודים".