עליות בבסיום המסחר באירופה; דויטשה בנק נפל בכ-4%

החוזים העתידיים בניו-יורק עולים ■ הפד צפוי להותיר היום את הריבית על כנה ■ רווחי דויטשה בנק ברבעון השני של השנה נחתכו ב-98%

בורסות אירופה/ צילום: רויטרס
בורסות אירופה/ צילום: רויטרס

המסחר באירופה התנהל היום (ד') במגמה חיובית, בהמשך למגמה מעורבת עם נטייה לעליות בסיום המסחר באסיה. המסחר בניו-יורק ננעל אמש במגמה מעורבת בהמתנה דרוכה להחלטת הריבית של הפד היום ושל הבנק המרכזי היפני בסוף השבוע. החוזים העתידיים בניו יורק נסחרים בעליות. 

 

היום כאמור צפוי הפד להותיר את ריבית אוגוסט על כנה, אך המשקיעים ינסו לראות האם הטון של חברי הבנק המרכזי השתנה וינסו לדלות רמזים לגבי המועד הבא של העלאת הריבית. האם יור"ית הפד ג'נט ילן תדחה את המשך הריסון המוניטרי לתחילת שנה הבאה או שמא נראה העלאת ריבית נוספת עוד השנה?

דויטשה בנק דיווח היום כי רווחיו ברבעון השני של השנה נפלו ב-98% לעומת הרבעון המקביל ל-20 מיליון אירו בלבד.

ביפן, המשקיעים דרוכים לקראת החלטת החלטת הריבית והמדיניות המוניטרית ביום שישי. בינתיים מתפרסמות ספקולציות שונות לגבי התמריצים המוניטרים והפיסקליים שעשויים להשיק הבנק המרכזי והממשלה. בתקשורת המקומית פורסם כי הבנק המרכזי בוחן מספר דרכים לספק תמריצים לכלכלה, כאשר האפשרות המובילה היא פשוט הפחתת הריבית השלילית שעומדת היום על מינוס 0.1% והרחבת התוכנית להקלה כמותית במסגרתה רוכש הבנק אג"ח בהיקף של 80 טריליון ין מדי שנה. 

לגבי המדיניות הפיסקלית, הבוקר דווח ביפן כי ראש הממשלה שינזו אבה עשוי להכריז בשבוע הבא על תוכנית תמריצים ארוכת טווח בהיקף של כ-27 טריליון ין (254 מיליארד דולר) מעל צפי האנליסטים בשוק לחבילה בהיקף של כ-20 טריליון ין.

יצרנית משחקי הווידאו נינטנדו, שמניותיה נסחרו בתנודתיות גבוהה בימים האחרונים, פרסמה היום את תוצאותיה וזאת לאחר שהודיעה ביום שישי כי ההשפעה של ההצלחה המסחררת של משחק הפוקימון גו, תהיה מוגבלת בכל הנוגע לתוצאות הכספיות שלה. במקביל פרסמו את תוצאותיהן הרבעוניות יצרניות הרכב ניסאן וקיה.