איזי בורוביץ' מבקר בליטא, אלון בלוך חוזר ל-Wix

וגם: למה הגיע סגן ראש ממשלת מונטנגרו לירושלים?

ינאי בורוביץ קויפמן ודורטלי / צילום: התאגדות מהנדסי חשמל ואלקטרוניקה בישראל
ינאי בורוביץ קויפמן ודורטלי / צילום: התאגדות מהנדסי חשמל ואלקטרוניקה בישראל

האנרגיות של איזי בורוביץ'

מה חיפשו אנשי העסקים הישראלים בליטא?

המדינות הבלטיות, מסתבר, הן פוטנציאל לעסקים בתחומי האנרגיה. בימים אלה ערכה התאגדות מהנדסי החשמל והאלקטרוניקה בישראל פורום עסקי בינלאומי בוילנה שבליטא, במטרה לייצר ולקדם שוק משותף. כמו כל דבר היום, גם כאן עמד נושא הגנת הסייבר על סדר היום, כמו גם העולם הסטארט-אפיסטי בתחום.

תרמו מהאנרגיה שלהם: איש העסקים ישראל (איזי) בורוביץ', שהוא גם יו"ר הפורום; ד"ר אלכסנדרס הביסלה, לשעבר ראש ממשלת ליטא; אבלדס גוסטס, שר הכלכלה של ליטא; אלישע ינאי, יו"ר איגוד תעשיות האלקטרוניקה והתוכנה; ד"ר דריאוס מיסיונס, יו"ר ומנכ"ל חברת החשמל הליטאית, ד"ר רמיג'יוס סימוסיוס ראש עיריית וילנה, ד"ר ליאודס יורקוניס מארנסט אנד יאנג; פרופ' וולקר וויטפאל, מנהל המכון הגרמני לטכנולוגיה וחדשנות; לוקה דוטרלי, מהמרכז לבטיחות אנרגיה של נאט"ו; אמיל קויפמן, יו"ר התאגדות מהנדסי החשמל והאלקטרוניקה בישראל; ואחרים.

ינאי בורוביץ קויפמן ודורטלי / צילום: התאגדות מהנדסי חשמל ואלקטרוניקה בישראל
 ינאי בורוביץ קויפמן ודורטלי / צילום: התאגדות מהנדסי חשמל ואלקטרוניקה בישראל

דלתות מסתובבות ב-Wix

אלון בלוך חוזר לדירקטוריון ומחליף את אדם פישר

חברת האינטרנט Wix, שפרסמה היום (ד') דוחות כספיים טובים, עדכנה במקביל גם על מינוי של דירקטור חדש-ישן, אלון בלוך. אמנם בלוך חדש בדירקטוריון Wix, אבל הוא מכיר היטב את החברה, מהתקופה שעוד הייתה סטארט-אפ ולא חברה ציבורית בנאסד"ק. בין השנים 2008-2013 הוא היה חבר דירקטוריון, ובמשך חלק מהתקופה - 2008-2010 - הוא אף כיהן כמנכ"ל משותף של החברה, לצד אבישי אברהמי. לאחרונה כיהן בלוך כמנכ"ל קמעונאית הרכב מארה"ב Vroom וקודם לכן היה מנכ"ל אתר השוואות המחירים mySupermarket.

"אנחנו נרגשים לקדם בברכה את אלון חזרה לדירקטוריון שלנו. אלון הוא מנהל מנוסה שהוביל בהצלחה מספר חברות טכנולוגיה בשלבים קריטיים של פיתוח ושיווק המוצר", מסר אברהמי, מנכ"ל ומייסד-משותף של החברה.

בלוך יחליף בדירקטוריון את אדם פישר, שהודיע על פרישה אחרי כ-9 שנים. פישר הוא שותף בקרן Bessemer, אחת המשקיעות הוותיקות ב-Wix שמחזיקה כיום בכ-9.6% ממניות החברה. Wix נסחרת בנאסד"ק בשווי 1.3 מיליארד דולר.

אלון בלוך/ צילום:תמונה פרטית
 אלון בלוך/ צילום:תמונה פרטית

ברית הרים

למה הגיע סגן ראש ממשלת מונטנגרו לירושלים?

לקפוץ לחו"ל לראות תערוכה? זה בדיוק מה שסגן ראש ממשלת מונטנגרו, מילאן רוצאן, עשה השבוע. רוצאן הגיע לישראל לביקור בזק של 20 שעות, בו הספיק לשוחח ארוכות עם שר הביטחון, אביגדור ליברמן. אבל הסיבה האמיתית להגעתו היא תערוכה של הצלם שרון גבאי המציגה את נופי מונטנגרו, החוגגת 10 שנות עצמאות.

התערוכה נערכה בחסות ישראייר לכבוד פתיחת קו טיסות ישיר ראשון מתל-אביב למונטנגרו. אורי סירקיס, מנכ"ל ישראייר, הודיע בהזדמנות זו כי לאור הביקוש הגדול מצד ישראליים לטיסות למונטנגרו, החברה מוסיפה עוד שתי טיסות שבועיות למדינה.

באירוע הפתיחה של התערוכה, המוצגת בבית אות המוצר בירושלים, ציין רוצאן כי הגיע בשליחותו של ראש ממשלת מונטנגרו, מילו ג'וקאנוביץ', כדי להביע את הכרתו ליחסים החמים בין המדינות. קונסול הכבוד של מונטנגרו בישראל נמרוד רינות, אשר יזם את התערוכה, ציין כי באוקטובר תפתח במונטנגרו תערוכת גומלין של צילומי ירושלים.

רינות רוצאן וסירקיס/ צילום:אדי ישראל
 רינות רוצאן וסירקיס/ צילום:אדי ישראל

המיזם שהזניק לרוני צארום את הקריירה

מה הבין יזם ההיי-טק והנדל"ן על הפריפריה?

היום, כשיזמות הפכה למילת המפתח, החינוך לה מתחיל בגיל הצעיר. התקווה היא שהיא לא תישאר רק בתאוריה, אלא תצא אל הפועל, ואם אפשר אז גם באופן מוצלח.

אמש (ג') נאספו מאות בכירים שכבר יזמו דבר או שניים או לפחות חוו הצלחה בקריירה, לקוקטייל שקדם לתערוכת סטארט-אפים ויזמות אותה ארגנה עמותת יוניסטרים הפועלת לשינוי חברתי.רוני צארום, יו"ר יונסטרים, בעלי קרן ההשקעות דסימה ונצ'רס ובעל השליטה בחברת הנדל"ן אספן גרופ, סיפר באירוע על המסלול האישי שלו: "לפני 15 שנים, לאחר אקזיט מוצלח ולאחר שמימשתי את החלום הישראלי, יצאתי לדרך עם חלום אחר שאפתני וגדול יותר בעשיה חברתית - מיזם חברתי שישפיע באופן משמעותי על החברה הישראלית. כאחד שגדל ברמלה ונחשף למורכבות ולפערים החברתיים היה לי ברור שהמיזם החברתי שאקים יתמקד בצמצום הפערים בין הפריפריה למרכז".

המיזם שפתח לצארום את הקריירה היה עסק למכירת ספרים מדלת לדלת. "זו הפעם הראשונה שהבנתי שהפריפריה היא לא ממש מגבלה, אלא מצב נפשי שניתן להתגבר עליו באמצעות שינוי בהערכה עצמית, וחשיפה להזדמנויות הנכונות", הסביר.

השתתפו, שפטו והתגאו: עדי סופר תאני, מנכלית פייסבוק ישראל; אבי חסון, יו"ר הרשות לחדשנות; גיא פרג, יו"ר אספן גרופ; אבי כץ, מייסד קופיקס; בת שבע משה, מנכ"לית יוניסטרים; השר לשעבר גדעון סער; היזם שי אגסי;עו"ד מיקי ברנע, שותף מייסד במשרד ברנע ושות'; ניר דגן, שותף מנהל בקרן סקיי ; צחי סולטן, יו"ר דיסקונט חיתום והנפקות;ניל קורני, מנכ"ל סיטי בנק; ינון אלרועי, משנה למנכ"ל משרד הכלכלה; אורן שגיא, מנכ"ל סיסקו ישראל; אלה אלקלעי, סמנכ"לית פיתוח עסקי באי.בי.אי; יולי תמיר, נשיאת שנקר ורבים אחרים.

פרג משה סופר תאני וצארום/ צילום: מורג ביטן
 פרג משה סופר תאני וצארום/ צילום: מורג ביטן

טכנולוגיה מזוקקת

תתפלאו, גם בתחרות בינלאומית של וויסקי יש לנו נציגות

את זה שהראש המקומי ממציא לנו פטנטים בתחום ההיי-טק אנחנו כבר יודעים. אבל מה שקצת יותר מפתיע הוא שגם מזקקת הוויסקי שיבאס נכנסת לעולם טיפוח הסטארט-אפים, ודווקא לא מדובר בחדשנות בעולם הלתת, השמרים והאלכוהול. אולי משום כך גם שם יש לנו דריסת רגל?

באחרונה נודע כי סטארט-אפ ישראלי זכה במקום השלישי בתחרות THE VENTURE שמארגנת שיבאס ריגאל, במטרה לאתר את המיזמים המבטיחים שהם בעלי השפעה חברתית בעולם לשנת 2016. תודו שזה הכי לא צפוי ממזקקה.

כך או כך, את הפרס בתחרות שנערכה בניו-יורק גרף הפיתוח של אור רצקין, איתי קורנברג ושי ראשוני - EyeControl, פתרון טכנולוגי לסובלים מניוון שרירים, שבץ, תאונות דרכים ועוד. עוד נמסר, כי הסטארט-אפ ייצג את ישראל מול 26 מדינות. אלה קיבלו 132 אלף דולר שנועדו לפיתוח המוצר.

בפאנל השיפוט ישבו אלכסנדר ריקאד, יו"ר ומנכ"ל פרנו ריקארד; ג'ו הוף, מייסד חברת הסאונד LSTN הפועלת כעסק חברתי; והשחקנית אווה לונגוריה (עקרות בית נואשות). עוד נמסר כי לונגוריה התרשמה מהפיתוח הישראלי ואמרה לרצקין שהיא נפעמת לראות פיתוחים שכאלה מאזור פרובלמטי כמו המזרח התיכון ושהיא מחכה להזדמנות הראשונה שהיא תוכל להגיע לישראל.

כשהיא תגיע, נרים כוסית וויסקי.

רצקין ולונגוריה / צילום: קלוד וינטס
 רצקין ולונגוריה / צילום: קלוד וינטס