טראמפ קרא לרוסיה: "פרצו למחשביה של קלינטון"

במסיבת עיתונאים,התייחס טראמפ לטענות לפיהן מוסקבה פרצה למיילים של המפלגה הדמוקרטית, וקרא לה לאתר את 30 אלף המיילים ששרת החוץ לשעבר לא מסרה במסגרת חקירת ה-FBI ■ יועצה של קלינטון: "טראמפ מעודד ריגול"

דונלד טראמפ / צילום: רויטרס
דונלד טראמפ / צילום: רויטרס

דונלד טראמפ, המועמד הרפובליקני בבחירות לנשיאות ארצות הברית , קרא היום (ה') לרוסיה לפרוץ למחשביה של המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון , כדי למצוא את 30 אלף המיילים שלא הוגשו לבדיקה במסגרת החקירה בגין שימושה בחשבונה הפרטי בעת שכיהנה כשרת החוץ. "רוסיה, אם את שומעת אני מקווה שתצליחי לאתר את 30 אלף המיילים החסרים", אמר טראמפ במסיבת עיתונאים שערך ב פלורידה . "אני חושב שתזכו לשבחים מצד כלי התקשורת האמריקנית".

הדברים מגיעים על רקע הטענות של בכירים במפלגה הדמוקרטית, לפיהן רוסיה עומדת מאחורי הפריצה לחשבונות המייל של הוועידה הלאומית הדמוקרטית, שחשפה כי ראשי המפלגה היו מוטים לטובתה של הילרי קלינטון, שנבחרה הלילה רשמית לייצג את המפלגה, וניסו לפגוע בסיכוייו של ברני סנדרס . זאת, לדבריהם, כדי להגביר את סיכוייו של טראמפ לזכות בבחירות בנובמבר.

טראמפ ציין כי הטענות הן ניסיון להסיט את תשומת הלב מתוכן 19 אלף המיילים שנחשפו באתר ההדלפות ויקיליקס. לדבריו, ייתכן שרוסיה או סין עומדות מאחורי הפריצה, אך טרם ניתן לדעת זאת בוודאות.

מטה הקמפיין של קלינטון הגיב לדברים, והאשים את טראמפ בעידוד פעולת ריגול רוסית על אדמת ארצות הברית, והתערבות בענייניה הפנימיים. "זו הפעם הראשונה שמועמד מרכזי לנישאות מעודד מדינה זרה לרגל אחר יריב פוליטי", אמר ג'ייק סליבן, יועצה של קלינטון לענייני מדיניות החוץ. "הדבר הפך מענין פוליטי לסוגייה הנוגעת לביטחון הלאומי".

טראמפ התייחס בדבריו גם ליחסיו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, ואמר: "איני יודע מיהו פוטין, פעם הוא אמר עלי דברים טובים, אך מעולם לא פגשתי אותו". הדברים נאמרים לאחר שבעבר שיבח המיליארדר הניו יורקי את הנשיא הרוסי ואמר כי יחזק את הקשרים עמו.

טראמפ אמר כי הוא יתייחס לפוטין בצורה תקיפה, אך הדגיש את התחייבותו לשיפור היחסים עם רוסיה. "הנשיא טראמפ יהיה עדיף בהרבה ליחסים בין ארצות הברית לרוסיה, אי אפשר להפוך אותם לגרועים יותר", אמר

"רוסיה וסין מעולם לא היו קרובות יותר, ואנו גרמנו להתקרבות הזו", הוסיף המועמד הרפובליקני. הוא דחה את הטענות שלפיהן ניהל קשרים עסקיים עם רוסיה. "אין לי דבר עם רוסיה. אמרתי שלפוטין יש איכויות הנהגה טובות יותר מלאובמה, אך מי לא יודע את זה?".

בתוך כך, המועמד הרפובליקני לתפקיד סגן הנשיא, מייק פנס , אמר כי אם הבולשת הפדרלית (ה-FBI) תמצא כי רוסיה עומדת מאחורי הפריצה, יהיו לכך "השפעות חמורות". "אם מדובר ברוסיה והיא מתערבת בהליך הבחירות שלנו, אני יכול להבטיח לכם ששתי המפלגות והממשל האמריקני יבטיחו שיהיו לכך השפעות רציניות".