פייסבוק מכה את האנליסטים: הכנסות של 6.5 מיליארד דולר

התחזיות המוקדמות ציפו להכנסות של 6 מיליארד דולר ■ רווח הרבעון הסתכמו ב-71 סנט למניה ■ המניה מזנקת במסחר שלאחר סגירת הבורסות בכ-7%

פייסבוק / צילום: שאטרסטוק
פייסבוק / צילום: שאטרסטוק

פייסבוק  מכה את האנליסטים. סיימה את הרבעון עם הכנסות של 6.4 מיליארד דולר לעומת תחזית להכנסות של 6 מיליארד דולר. הרווחים הסתכמו ב-71 סנט למניה. המניה מזנקת במסחר שלאחר סגירת הבורסות בכ-7%.

החברה מדווחת על 1.1 מיליארד משתמשים פעילים מידי יום ו-1.7 מיליארד משתמשים פעילים מידי חודש. שני הנתונים הללו מעל התחזיות המוקדמות.

פעילות המובייל של החברה היא ליבת הפעילות ואחראית ל-84% מהכנסות החברה מפרסום, כלומר 6.2 מיליארד דולר וזאת לעומת ההערכות המוקדמות שצפו להכנסות מהמובייל בהיקף כספי של כ-5.2 מיליארד דולר.

החברה מחזיקה נכון לתום הרבעון הראשון של השנה מזומנים ושווי מזומנים בהיקף עתק של 23 מיליארד דולר וזאת מאחר והרכישות הגדולות שלה בוצעו בעיקר באמצעות מניות.

היקף ההשקעות של החברה במחקר ופיתוח זינק ל-1.46 מיליארד דולר לעומת 1.17 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. עלות המכר של החברה עלתה ל-916 מיליון דולר לעומת 668 מיליון דולר ברבעון המקביל. נתון מדהים בדוחות פייסבוק הוא שיעור הרווח התפעולי שזינק מרמה של 31% לרמה של 43%.