אורמת פועלת לגיוס מאות מיליוני דולר מהמוסדיים

הגיוס ייעשה במטרה להוזיל חוב אג"ח קיים לגופים המוסדיים, בהיקף של כ-250 מיליון ד', אשר נושא ריבית של 7% וצפוי להיפרע בעוד שנה ■ סביר כי בגיוס הנוכחי הריבית תעמוד על 3%-5% בלבד

יצחק אנג'ל / צילום: איל יצהר
יצחק אנג'ל / צילום: איל יצהר

חברת אורמת  , המנוהלת על-ידי יצחק אנג'ל ונמצאת בשליטת קרן פימי, מקדמת גיוס חוב לא סחיר בהיקף של מאות מיליוני דולרים ממוסדיים בישראל לצורך מחזור הלוואה בתנאים משופרים, כך נודע ל"גלובס".

על פי גורמים בשוק, גופי חיתום מקומיים דנים בימים אלה עם הגופים המוסדיים על שתי אפשרויות של גיוס - בדרך של הלוואה פרטית או הנפקת סדרת אג"ח לא סחירה.

הגיוס ייעשה במטרה למחזר חוב קיים בסדרת אג"ח לא סחירות שהנפיקה אורמת טכנולוגיות למוסדיים בשנים 2010-2011, בהיקף של כ-250 מיליון דולר ובריבית של כ-7%, שצפויות להיפרע בתחילת אוגוסט 2017. סביר להניח כי בגיוס הנוכחי תעמוד הריבית על 3%-5% בלבד.

המוסדיים בעקבות התשואה

נציין כי האשראי הפרטי והלא סחיר הפך בשנים האחרונות לתחום פעילות משמעותי עבור הגופים המוסדיים הגדולים במשק. זאת, משום היקפי הכספים האדירים שהם מנהלים והצורך הבלתי פוסק במציאת אפיקי השקעה שיניבו פוטנציאל תשואה ראוי בעולם של ריביות אפסיות ומחירי נכסים שלא אחת מתומחרים במלואם ואף למעלה מכך.

אורמת, שעוסקת בתחום האנרגיה הגיאותרמית ושפועלת במסגרת זו בפיתוח וייצור טורבינות כוח להספקת אנרגיה חשמלית, ובפיתוח פרויקטי אנרגיה חילופית, נסחרת בניו-יורק ובורסה בתל-אביב לפי שווי של כ-8.6 מיליארד שקל. החברה נוסדה על-ידי משפחת ברוניצקי, וכיום מוסדיים רבים נמנים על בעלי המניות בה, ובהם מגדל, כלל ביטוח, הפניקס, פסגות, אקסלנס, וגם ואנגרד האמריקנית.

פעילותה של אורמת מתבצעת בשני מגזרים: מגזר המוצרים בו היא מקימה תחנות כוח עבור לקוחות, ומגזר החשמל בו היא גם הבעלים והמפעילה של התחנות. החברה הציבה לעצמה אסטרטגיה להרחיב את פעילותה לתחומים נוספים של אנרגיה מתחדשת בשנים הבאות, וכחלק מהאסטרטגיה היא חתמה על הסכם בתחום אגירת האנרגיה.

קרן פימי נכנסה לגרעין השליטה בחברה בסוף 2011 ומאז הניבה המניה תשואה של כ-120%. בין המהלכים הבולטים שהובילה הקרן בחברה עד כה היה המיזוג בין אורמת תעשיות לחברה הבת אורמת טכנולוגיות, מהלך שבוצע בסוף 2014 ופישט את מבנה ההחזקות. מהלך אחר שבוצע הוא הכנסת שותף פיננסי לחלק מנכסי החברה בארה"ב: לפני כשנה וחצי קרן Northleaf Capital מקנדה שילמה 175 מיליון דולר תמורת 40% מחברה חדשה שאליה הועברו מספר תחנות כוח של אורמת בארה"ב.

בשבוע הבא אורמת תפרסם את דוחות הרבעון השני. ברבעון הראשון של השנה ההכנסות היו 152 מיליון דולר, כאשר ה-EBITDA המתואם היה 80.2 מיליון דולר והרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות הסתכם ב-29.3 מיליון דולר. התחזית השנתית של אורמת כוללת הכנסות של 620-640 מיליון דולר ו-EBITDA מתואם של 300-310 מיליון דולר.

קרן פימי, המנוהלת בידי ישי דוידי, נמנית על צמרת גופי השקעות הפרייבט אקוויטי הפועלים בשוק המקומי, בוודאי בכל הקשור להשקעה בחברות תעשייתיות.

הקרן פועלת בימים אלה למימוש רווחי של חלק מהחזקותיה בחברת אוברסיז קומרס בבורסה בת"א, במה שאמור מבחינתה לשכפל את המודל המוצלח באמצעותו הציפה לעצמה ערך רב בחברת אינרום תעשיות בנייה לפני כשנתיים. לצד תוכניות ההנפקה של אוברסיז קומרס, ממשיכה קרן הפרייבט אקוויטי הגדולה והמצליחה בישראל, לקדם רכישות נוספות, בראשן של חברת גלעם מידי קיבוץ מענית וקרן ההשקעות בראשית.

קרן פימי מחזיקה בין היתר בחברות נייר חדרה, המ-לט, מגל וריבוליס. קרן פימי 6 צפויה להשקיע כ-250 מיליון דולר כל שנה בארבע-חמש חברות ישראליות, כשההשקעה הראשונה שלה הייתה במניות השליטה בחברת מנועי בית שמש.

פרמיית פימי
 פרמיית פימי