נעילה חיובית בבורסות אירופה; זינוק ברווחי הבנקים הספרדים

הצמיחה בגוש האירו עמדה על 0.3% ברבעון השני; שיעור האבטלה נותר ללא שינוי ביוני ■ הבנק המרכזי היפני החליט להשאיר את הריבית ללא שינוי ולהגדיל את רכישות תעודות הסל מ-3.3 לכ-6 טריליון ין בשנה

בורסות אירופה/ צילום: רויטרס
בורסות אירופה/ צילום: רויטרס

בורסות אירופה ננעלו היום (ו') בעליות שערים, על רקע המשך פרסומי דוחות כספיים של חברות מובילות, בעוד הרשויות בגוש האירו צפויות לפרסם את מבחני הלחץ של הבנקים המובילים ביבשת. בוול סטריט המסחר עבר להתנהל בעליות שערים לאחר פתיחה מעורבת. 

 

 בתחום המאקרו, היום דווח כי הצמיחה בגוש האירו עמדה על 0.3% ברבעון השני, בהתאם לתחזיות האנליסטים אך מתחת לאומדן קצב הצמיחה ברבעון הראשון שעמד על 0.6%. בנוסף פורסם שיעור האבטלה בגוש האירו, שנותר ביוני ללא שינוי ברמה של 10.1% וכן שיעור האינפלציה ביולי שעלה בשיעור שנתי של 0.2%. 

בנק UBS  השוויצרי דיווח היום על רווח של 1.05 מיליארד דולר ברבעון השני, לעומת צפי אנליסטים לרווח של כ-700 מיליון דולר.

בנק ברקליס  דיווח על ירידה של 21% ברווח לפני מס בחצי הראשון של השנה.

הבנקים בספרד הציגו זינוק חדש בהכנסות וברווחים והובילו את הבורסה במדריד לעליות של יותר מ-1% בנעילה. נציין את BBVA  ו- Caixabank

בורסות אסיה נסחרו היום (ו') במגמה מעורבת, בין השאר על רקע אכזבה מהחלטת בכירי הבנק המרכזי של יפן. 

 

 

סוכנות רויטרס דיווחה כי הבנק המרכזי היפני החליט להשאיר את הריבית ללא שינוי ולהגדיל את רכישות תעודות הסל מ-3.3 לכ-6 טריליון ין בשנה. בעקבות הדיווח זינק הין היפני לרמה של 102.85 ין לדולר.

הבנק המרכזי היפני החל אתמול את ישיבתו הדו-יומית, עם פרסום בעיתון ה-Nikkei שבו נאמר כי בכירי הבנק שוקלים מספר דרכים לתמרוץ הכלכלה. על פי הדיווח, האפשרויות העיקריות הן חיתוך הריבית עמוק יותר לטריטוריה השלילית (כיום הריבית ביפן עומדת של 0.1%-), הרחבת רכישות האג"ח הממשלתיות או רכישות של נכסים אחרים. הריבית, כאמור, נותרה ללא שינוי.

שלשום דווח בסוכנות הידיעות היפנית Jiji כי ראש הממשלה שינזו אבה מכין תוכנית ממשלתית בהיקף של 28 טריליון ין יפני (כ-265.3 מיליארד דולר), אשר היקפה גבוה משמעותי מההערכות הראשוניות לתוכנית ב-20 טריליון ין.

בזירת המאקרו, ביפן דווח היום כי מדד מחירי הצרכן ירד בשנה האחרונה ב-0.4%. התפוקה התעשייתית גדלה ביוני ב-1.9% ואילו הוצאות משקי הבית התכווצו ב-2.2%. 

מניית נומורה זינקה 7.2% על רקע דיווח ברויטרס כי הבנק מתכנן רכישה בחזרה של מניותיו בכ-45 מיליארד ין.